Witam,
własnie przyszedł mi zestaw 72cc firmy moretti i jutro chcialbym go zamontować.Czy nowy tłok,cylinder głowica,uszczelki,pierscienie to wszystko co potrzebuje?Wszystko zmontować i powolutku docierać?
Offline
tak to wszystko tylko nie zapomnij przełożyć koników zaworowych z głowicy 50ccm do 72cc bo te od 72cc są bardzo miękkie i szybko się rozklepują a docierać trzeba przez jakieś 1500km obroty do 6,5k
Offline
Zetka zmieniona na 72cc,pierwsze pare km za mną i różnica O GRO MNA.Górki,które nie tak dawno były bardzo ciężkie do przejechania teraz są po prostu zwykłą drogą pod którą można nawet śmiało przyspieszyć Oprócz tego niestety doszedł kolejny wydatek,bo sprzęgło razem z łozyskiem do wymiany(na czwórce obroty rosną,a ledwo przyspiesza no i łożysko bardzo mocno hałasuje) + wymiana napędu+wymiana uszczelki,bo mam jakis wyciek z lewej strony
Ps.Ojciec mnie teraz bardzo nurtuje pytaniem"A co jak nadejdzie przegląd?" (który jest w marcu 2019).Ktoś z was przechodził przegląd na zetce 72cc?Czepiali się?Były problemy?
Offline
Żadnych problemów zębatki zmieniłeś na 14/38 ? wtedy jest dopiero fajna jazda
Ostatnio edytowany przez wfinger (2018-08-20 09:24:02)
Offline
Jutro/pojutrze motorek idzie na serwis,żeby zmienic tarcze sprzęgła to przy okazji zmienią mi zębatki na 14/38 Na razie mam 15/52 z 50cc,ale przeszczep sie udał i jestem z siebie dumny jak paw XD Jedyny minus,że poświeciłem na to 3 dni życia dzielone po ileś godzin.(A łącznie mi to zajęło 16 godzin xD)
Powiedzcie mi jeszcze jak docierac silnik jesli nie mam obrotomierza ? Jak ręką ocenić temperature silnika ,że trzeba sie juz zatrzymac na 10/15 min?
Ostatnio edytowany przez Karitareri (2018-08-20 11:02:15)
Offline
14/38 założone i w końcu można wyprzedzić autobus/wolniejszy pojazd także różnica na prawdę O GRO MNA
Offline
Kup sobie taki czujnik nie będziesz miał problemu z oceną temperatury
konkretnie musi mieć takie wymiary(kliknij w zdjęcie)
tak wygląda zamontowany zamiast korka wlewu oleju
Ostatnio edytowany przez wfinger (2018-08-22 21:18:41)
Offline
Też widzę żeliwny cylinder i różnica koloru względem (chyba aluminiowych) karterów Lepiej zapobiegac niz leczyc więc na początek kupie sobie chłodniczke oleju,a jak bedzie taka wolna wolna kasa,żeby kupic sobie taka popierdolke zamiast wlewu to zakupie to ustrojstwo XD
Offline
Chłodniczka oleju to jest dopiero popierdułka, zupełnie zbędna zapewniam że niczego nie schłodzi. Czujnik temperatury też jest w zasadzie po to by się nie denerwować, jeszcze nigdy nie przekroczyłem czerwonego pola, nawet się do niego nie zbliżyłem. Cylinder jest ze stopu alu, na fotografii może tak wyszedł od błysku lampy, w realu jest może minimalnie jaśniejszy od oryginału.
Offline
Moja 72cc jest z żeliwa i widać troszkę inny odcień A co do termometra to jakie temperatury masz kiedy już silnik parzy praktycznie od razu po dotknięciu?
Offline
Pojęcie parzenia jest względne, ja mam grube łapy i szklankę z wrzątkiem utrzymam, na tym termometrze oleju po godzinnej jeździe w upalny dzień nie przekroczyło 95 stopni. Trzeba jeździć z głową w upały, nie otwierać manety na maxa i przy zjazdach na czwórce przytrzymać manetke na niskich obrotach niech się przepłucze i schłodzi. Ten silnik przy prawidłowym dotarciu jest mało podatny na przegrzanie.
Offline
No staram się tak właśnie jeździć,ze z górek daje mu odpocząć i nie przekraczam 55km/h przy 14/38.Jakie to mniej więcej mogą być obroty?Niestety obrotomierz mi nie dziala.Jakbym mógł Cie prosić,żebys mi sprawdzil poszczegolne obroty przy predkosci realnej 30/40/50/60/70 . Dzięki wielkie !
Offline
70km/h to jest realne v max Zetki 72ccm, może ciuuutek więcej. Te liczniki i obrotomierze oszukują fatalnie, im wyższa prędkość i obroty tym większy błąd. Nic nie zastąpi rozsądku i ucha, jak nie pałujesz non stop na maxa to możesz używać praktycznie w całym zakresie manetki gazu, CHWILOWE otwarcie przepustnicy na maxa jest nawet wskazane bo zapobiegnie tworzenia się progu na gładzi cylindra co ma wpływ na jakość dotarcia. jak w weekend będę na działce to sprawdzę te wartości ale to w zasadzie bez znaczenia, tak dwie trzecie manety to będzie ok 7 tys obrotów i tego staraj się w dłuższej jeździe nie przekraczać i tyle.
Offline
Okej,bo nie mam na razie możliwości ($$$) zamontowania nowego licznika z obrotomierzem więc muszę jeździć na słuch i nie wiem czy tak na prawdę nie piłuje tego silniczka,ale staram się nie przekraczać 50/55km/h,dlatego fajnie jakbyś sprawdził jakie obroty masz przy tej prędkości (realnej) to bym wiedzial jak szybko mogę jeździć
300km już prawie za nowym zestawem (70cc) także powolutku zbliża się zmiana oleju.Wiem,że jest temat o zębatkach,ale co sądzisz o 15/38?
I piszesz,że realny vmax zetki to 70km/h,czyli to nie będzie prędkość przelotowa po dotarciu ? (Na razie nie sprawdzałem,bo nie mogę )
Offline
Pierdzika mam na działce, muszę pojechać. V max po płaskim to jakieś 70 km właśnie, z górki jasne że więcej średnia przelotowa 60 km to i tak dobra prędkość jak na takie kowadło jak Zetka(to jest 125 z silnikiem 50). Nie wiem czy coś ci da jak spiszę te wartości bo obrotomierze w Zetkach żyły własnym życiem i każdemu pokazywały inaczej ja wymieniłem wkład na od Junaka 901 i wydaje mi się że górę pokazuje w miarę natomiast doły zaniża(tak na ucho twierdzę) Ja tam nawet na nie nie patrzę, jeżdżę na słuch i manetę.
Zębatka kosztuje dychę zmiana 10 minut chcesz próbuj, ale wszyscy jeżdżą na 14-stkach.
Offline