Ogłoszenie


#1 2016-05-30 17:22:19

 Tatamayaya

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2014-05-28
Posty: 80
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50
Wiek: rycząca czterdziestka

[Problem] Gleba :( Skrzywione lagi ?

Miałem dziś awarię, deszcz ( burza ) , na drodze mokro, ślisko ( piasek - taki syf marzący się ) , gość przede mną ( przed światłami ) zahamował , to i ja po heblach dałem , w sumie byłem sporo od niego, ale za mocno ścisnąłem klamkę i dupa poszła na bok ( ech, wymieniałem klocki i płyn hamulcowy tydzień temu - teraz aż za dobrze to działało ) , położyło na prawo , szybka i reflektor poszły się czesać , prawy odblask połamany, prawy uchwyt reflektora wygięty w pałąk ( da radę naprostować ) , ale koło lekko bokiem idzie ( ściąga na lewo , po lagach nie widać przekosu - jakby był mocny to pewnie i by błotnik strzelił bo mocowany do obu lag , a błotnik ok. tylko ociera tyłem z prawej o koło, no i słychać ocieranie klocków o tarczę . czyli jakby jednak przekos mam ?  ( laga się delikatnie przekręciła/wygięła w bok czy do góry albo to może ośka ? )  , jak to sprawdzić ? Bo na oko nie widać.
No i coś sprzęgło nie teges, jakby skok zmalał - jak ciągam za klamkę to to ramię ze sprężynką przy deklu chodzi w zakresie 0,5cm , ale sprzęgło działa. ( próbowałem jechać ale strach na mokrym bo ściąga w jedną stronę i przy hamowaniu znów by się pewnie położył , bo tak jakby próbował iść bokiem. no i przez wygiętą rurę kierownicy zaburzone odczucie jazdy na wprost ( bo tak jakbym skręcał w prawo , a koło w lewo?! )
Cholera jasna , dziś pyknęło 7600km na liczniku, i taki peszek.
Czyli - co i jak sprawdzić najszybciej ?
Znaczy skrzywienie lag ?
półki wyglądają ok, raczej by pękły / jak się wygięły
główka ramy cała, łożyska ok - wszystko płynnie chodzi w całym zakresie .

Do wymiany rura kierownicy ( i tak chciałem zmienić na coś w stylu soft chopper / Ogar - na wyższą )  , reflektor ( brać seryjny , czy coś macie do polecenia fajnego co podejdzie do Zetki ? Marzy mi się podwójny mniejszy ( ale jak to mocować? )
Pewnie przy rozbieraniu z marszu wymienię łożyska kiery. ew. Lagi można prostować ? ( obie normalnie chodzą , przy hamowaniu schodzą głęboko , nic nie ociera , nie piszczy , nie skrzypi / nie blokuje ), jedynie ten przekos koła w lewo wkurza , może być , że któraś się delikatnie przekręciła względem pionowej osi ? co powoduje przekos koła ? bo wygięcia nie widać żadnego ...) Może zdjąć koło i postawić na "widelcu" samym ? ale co to da ?

Ostatnio edytowany przez Tatamayaya (2016-05-30 17:34:08)

Offline

 

#2 2016-05-31 08:20:58

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Problem] Gleba :( Skrzywione lagi ?

Na początek rozbierz cały przód, zrób przegląd centymetr po centymetrze, jeśli  nie będzie widać uszkodzeń spróbuj złożyć i zobacz efekt(może tylko w półkach się przestawiła laga).

Offline

 

#3 2016-05-31 15:50:48

 bumek

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: KOL
Zarejestrowany: 2014-07-16
Posty: 579
Punktów :   
Pojazd: Zetka 72 2011r / Eclipse 2gen
Wiek: 18

Re: [Problem] Gleba :( Skrzywione lagi ?

Przy jakiej prędkości wyglebiłeś? Zgaduję, że właśnie lagi się poprzestawiały w półkach, wystarczy poluzować i skręcić od nowa. Ciesz się, że nie wywróciłeś na lewą stronę, bo byś miał gratis wałek zdawczy do roboty w skrzyni


http://i.imgur.com/QIIhv7n.gif

Offline

 

#4 2016-05-31 22:35:27

 Tatamayaya

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2014-05-28
Posty: 80
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50
Wiek: rycząca czterdziestka

Re: [Problem] Gleba :( Skrzywione lagi ?

bumek napisał:

Ciesz się, że nie wywróciłeś na lewą stronę, bo byś miał gratis wałek zdawczy do roboty w skrzyni

Na lewo było dwa sezony wstecz - zimą, na śniegu się wyglebałem 
Dźwignia biegów zawinęła się w precel, to samo podnóżek kierowcy, klamka sprzęgła miała wychył w pionie identyczny jak w poziomie
i ucierpiała trochę du*a ( duma , hehe )
po naprostowaniu wszystko chodziło cacy

teraz też podnóżek drugi zawinął się wokół wydechu, naprostowałem , druga klamka też już zjechana do kompletu, ale hamulec działa  ok.
dziś lało i nie miałem jak się dobrać,  pierdzik na parkingu pod pokrowcem stoi, inaczej całą elektrykę w lampie by zalało ( rozwalona obudowa od upadku na krawężnik )
Acha , czyli jest szansa że lagi git, tylko się przekręciły w półkach ? Ale w takim razie pękł by chyba błotnik, bo do obu przykręcony... już sam nie wiem

Tymczasem kupiłem lampę zetkową
Szukam kiery ( ni ma w żadnym ze sklepów i na Ale-panie-drogo! ) , może ktoś ma rozeznanie czy od Soft Choppera lub ogara caffe podejdzie ? ( mocowania ) , bo chcę wyższą
No i od marca szukam bezskutecznie gmola silnika do Zetki ( podoba mi się taki od ADV150 , tam rama identyczna to powinno pasować bez przeróbek chyba ? )
Normalnie posucha w tych sklepach przedstawicieli Rometa! A gdyby był gmol, to może i koszty były by mniejsze po upadku, ech...

Ostatnio edytowany przez Tatamayaya (2016-05-31 23:17:26)

Offline

 

#5 2016-06-02 05:21:19

 Tatamayaya

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2014-05-28
Posty: 80
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50
Wiek: rycząca czterdziestka

Re: [Problem] Gleba :( Skrzywione lagi ?

Jednak lagi ok. Rozebrałem prawie wszystko. Przekręciła się dolna półka względem górnej.  Po ustawieniu i skręceniu koło idzie prosto. I już nie trze tarcza o klocki. Rura kierownicy w miarę prosta,  czekam tylko na lampę.
Acha. Montował ktoś z Was jakąś wyższą owiewkę, jak ta standardowa z Puig-a ?

Offline

 

#6 2016-06-02 10:58:39

 Minos

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2014-03-15
Posty: 206
Punktów :   
Pojazd: Junak M25, Yamaha Virago
Wiek: 1956
WWW

Re: [Problem] Gleba :( Skrzywione lagi ?

Uważam, że w Twojej sytuacji najważniejszym powodem gleby (oprócz tego co wiesz) były kitajskie kapcie. Na mokrym błyskawicznie wpadają w poślizg. Hamowałem nie dawno awaryjnie, przy około 60 km/h na moich Metzelerach M22. Też było mokro ale bez piasku. Te gumy kleją się do asfaltu.


"lewa"

Offline

 

#7 2016-06-04 07:59:11

 Tatamayaya

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2014-05-28
Posty: 80
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50
Wiek: rycząca czterdziestka

Re: [Problem] Gleba :( Skrzywione lagi ?

Fakt - po każdym deszczu czy przy mokrej nawierzchni na tych ryżowych oponach  dupa tańczy na boki. :-/
Acha...
Po glebie wymieniłem tylko reflektor, resztę poustawiałem i poskręcałem na max.
Nie demontowałem górnej półki z jednego głupiego powodu - nie mogłem odkręcić prawej lagi , tak zakręcone że przy próbach siłowych tylko rozwalam łeb nakrętki / a ta ani drgnie
I mam jeden problem - przy hamowaniu przodem ( jak wytraca prędkość i hamulec dobrze łapie / wtedy gdy już przód nurkuje ) to przód kaczkuje ( takie drgania całości/ wibracje lewo-prawo ) ... czyli mam nadal skrzywienie ? choć nie czuję i nie widzę ? czy to może zużyte rozwalone łożysko główki kierownicy ? ( nie wymieniałem bo nie dostałem się )

To samo mam teraz gdy zwiększam prędkość lub hamuję w skręcie - giba delikatnie przodem na boki... nie jest to mocne.
Ale wyczuwam w rękach, nie idzie gładko....

Ale na prostej jak jadę i puszczę kierownicę  to  jedzie prosto / nie telepie.... chyba że zwolnię prawie do zera...
Od upadku asekuracyjnie używam obu hamulców na raz,  do tej pory przeważnie hamowałem przodem...  przyzwyczajenie z roweru

Ostatnio edytowany przez Tatamayaya (2016-06-04 08:08:06)

Offline

 

#8 2016-06-07 14:52:23

 Roxor21

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

19494449
Zarejestrowany: 2013-08-15
Posty: 314
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka Classic

Re: [Problem] Gleba :( Skrzywione lagi ?

Mam podobny problem, więc podepnę się, nie będę niepotrzebnie zakładać nowego tematu.. A więc od jakiegoś czasu mam taki problem. Na początku raz na jakiś czas zdarzyło się, że przyblokowała mi się kierownica, po prostu nie szło skręcić dopiero gdy użyłem lekko siły, to było dobrze. W końcu stało się tak, że przy nawracaniu (na szczęście) zablokowała mi się, prawie wyglebiłem, tym razem użyłem sporo siły żeby wyprostować i po tym czasie kierownica jest taka sztywna.. koło idzie lekko w lewo gdy mam kierownice wyprostowaną, nie da się jechać powyżej 70 bo rzuca na lewo i prawo... przy hamowaniu jeszcze gorzej.. wymieniłem łożyska główki ramy, bo już się o to prosiły, ale nic nie pomogło, teraz 0 przyjemnoości z jazdy.. raczej walka o utrzymanie się na drodze.. co mogło się stać? ... a jeszcze chciałem zapytać.. dlaczego gdy jadę po dziurach strasznie trzaska mi przód, tzn lagi.. każdą najmniejszą dziurę odczuwam.. wymieniłem olej w lagach, ale to tylko pogorszyło sytuację, wlałem Elfa 15w

Offline

 

#9 2016-06-16 10:46:16

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Problem] Gleba :( Skrzywione lagi ?

bumek napisał:

Przy jakiej prędkości wyglebiłeś? Zgaduję, że właśnie lagi się poprzestawiały w półkach, wystarczy poluzować i skręcić od nowa. Ciesz się, że nie wywróciłeś na lewą stronę, bo byś miał gratis wałek zdawczy do roboty w skrzyni

czyli najlepiej upadać na prawo

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.enokia.pun.pl www.wankowicza.pun.pl www.jkochanowski.pun.pl www.politologia07.pun.pl www.terrorsquad.pun.pl