Witam. Wpadło troszkę pieniążków i planuje lekko ulepszyć moją zetkę.
Planuję:
-Zmianę zębatki zdawczej (na 14z lub 15z i tu pytanie ,czy przy zębatce 15z będzie czuć muła? W sensie ciężej będzie podjeżdżał pod górkę bo ważę 90kg?)
-Wymiana łańcucha (?) Czy po przejechaniu 4200km powinienem zmienić łańcuch?
-Malowanie tłumnika (jak go najlepiej pomalować aby szybko farba nie schodziła? Kupiłem spray czarny mat odporny na temperaturę do 400C.
Proszę o jakieś porady. Pozdrawaiam
Offline
1. zębatki musisz dobrać sam(zależy jaki masz profil terenu w okolicy) jedna kosztuje 10zł zamów u jednego dostawcy 14z i 15z
2. łańcuch po 4,5 tyś powinien być dobry(sprawdza się pociągając za ogniwko na tylnej zębatce w połowie jego ułożenia-patrząc na zębatkę na godz.15 jeśli siedzi w miarę ciasno nie odrywa się od zębatki to jest ok. minimalnie może)
3. jaki by ten lakier nie był po pewnym czasie na kolanku przy cylindrze pojawi się biały nalot ale lepiej to niż rdza, to ustrojstwo które chcesz pomalować nazywa się tłumik bo tłumi nie tłumnik
Offline
Jeszcze takie pytanie. Da się dokupić sam obrotomierz bez licznika? I co zrobić aby licznik nie wariował? U mnie licznik do 40km/h chodzi dobrze ale powyżej wariuje i skacze ,jak jadę ponad 60 to raz pokazuje 0 a raz 60km/h.
Offline
Na forum było już spoooro tematów poświęconym wariującym licznikom, podobno można jakoś rozwiązać ten problem, ale mi osobiście nie chce się w tym grzebać . Co do dokupienia samego obrotomierza wydaje mi się, że nowego obrotomierza nie kupisz, ponieważ jest on częścią... "całego panelu".
Offline
karolb napisał:
Jeszcze takie pytanie. Da się dokupić sam obrotomierz bez licznika? I co zrobić aby licznik nie wariował? U mnie licznik do 40km/h chodzi dobrze ale powyżej wariuje i skacze ,jak jadę ponad 60 to raz pokazuje 0 a raz 60km/h.
Szukaj na allegro wkładu obrotomierza do Junak/Ferro 902 barton Volcano odginasz zafalcowanie w obrotomierzu wyjmujesz popsuty wkład zamieniasz na nowy(zmieniasz wskazówkę i tarczę na oryginalną składasz do kupy i działa) ale przedtem sprawdź napęd ślimakowy linki przy kole i linkę w pancerzu czy wszystko ok.
takie cóś tylko chwilowo nie widzę do kupienia
http://archiwum.allegro.pl/oferta/obrot … 29070.html
Ostatnio edytowany przez wfinger (2015-08-21 11:47:50)
Offline
no to zostawisz wskazówkę nową chodziło o to żeby obie były białe bo w tych junakach jest czerwona
Offline
http://allegro.pl/zebatka-przod-420h-14 … 72082.html - 14z, http://allegro.pl/zebatka-napedu-przedn … 61597.html -15z
Offline
Taki moduł będzie pasował do zetki? http://allegro.pl/modul-odblokowany-rac … 64359.html
Offline
To jest moduł do silników skuterowych 139QMB/QMA z serii GY6, znajdą się tacy co ci napiszą że można założyć, może chodzić-może nie chodzić.
Do Zetki powinien być 139FMB na 6 pinów taki:
http://allegro.pl/modul-romet-zk-50-zk5 … 40939.html
Offline
karolb napisał:
Tylko czemu zębatka 14z jest 420H a 15z 428H?
Sory, nie zwróciłem uwagi, ma być 428 http://allegro.pl/zebatka-przod-romet-c … 03014.html Poza tym, mógłbyś poszukać sam, nie jest to trudne
Offline
Babuy napisał:
Przecież one są identyczne. Różnią się kolorem, ale i CENĄ, ale poza tym oba pasować będą.
Już mi się nie chce gadać, jak kupisz ten moduł od chińskiego skuterowego silnika 139QMB/QMA GY-6 musisz sprawdzić poprawności połączeń pinoutu oraz charakterystyki kąta wyprzedzenia zapłonu(ciekawe czym, dlatego napisałem może chodzić może nie) zwykłe moduły do "czterosuwów" nap. nie wymagają zasilania +12V na stacyjce, a podanie tam +12V spowoduje zwarcie w instalacji elektrycznej, można tak bez końca. To że wygląda tak samo i ma taką samą wtyczkę nie znaczy to samo, zresztą kurna młodzi jesteście a ja stary mam tłumaczyć ? wpiszcie sobie w wujka gogle CDI pinout kliknijcie grafika i sami pooglądajcie https://www.google.pl/search?q=cdi+pino … di+pinout. Pewnie że zawsze można dobrać zamiennik, tylko szkoda kombinować za 3 dychy(albo więcej jak coś się zjara), ja bym kupił od Zetki a wy... róbta co chceta.
Ostatnio edytowany przez wfinger (2015-08-25 06:48:05)
Offline