Ponieważ z silnika dobywają się nieregularne, metaliczne dźwięki postanowiłem go rozebrać. I tu mam prośbę do kolegów, którzy go rozbierali. Czy udzielił by mi ktoś instruktażu w tej sprawie? Jakie trudności czy niespodzianki mogą mnie spotkać?
Offline
Demontaż sprzęgła jest niewątpliwie najtrudnijszym momentem w rozbiórce silnika. Będizesz musiał zablokować cały wał, nasadowym kluczem 14 przy magnecie i odkręcić nietypowął nakrętke przy sprzęgle, którą odradzam ci bić młotkiem jak wielu to poleca, a przyszlifowanie kulcza płaskiego 21 tak żęby był troczę chudszy i dalo się nim podejść tą nakrętkę. A i musisz dobrać dobry śrubokręt do odkręcenia śrubek trzymających dekiel sprzęgła, bo jak objeździsz im łby to bez wiertarki się nie obędzie. Jak przeskoczysz ten temat to cała reszta nie powinna sprawiać kołopotu.
Offline
Jeśli choć trochę znasz się na mechanice, to z Zetkowym silnikiem sobie poradzisz. Najważniejsze to aby zapamiętać wszystko po kolei gdzie co było, śruby zostawiaj najlepiej w otworach żeby ci się nie pomieszały ponieważ prawie każda ma inną długość i będziesz musiał spędzić parę godzin na dopasowaniu ich. Wielkich niespodzianek w silniku nie ma bo to prosta konstrukcja. Pamiętaj żeby łańcuch rozrządu nie wpadł do środka ponieważ przy wyciąganiu go lubi spaść z zębatki na wale a wejść to już tak łatwo nie chce.
Z moich rad to chyba tyle, na pewno ktoś coś jeszcze dopisze. W razie problemów przy składaniu pytaj na forum
Offline
Jak robisz to pierwszy raz zawsze warto przy każdej operacji demontażu elementu pstryknąć zdjęcie przy składaniu jak znalazł
pomocą może być przykład montażu 139 fmb poziomy, ale to praktycznie to samo (demontaż w odwrotnej kolejności ) na Youtube jest tego multum
https://www.youtube.com/watch?v=BtbK1ZTL8YU
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-10-13 19:35:11)
Offline