Ogłoszenie


#1 2011-05-14 01:00:31

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

[Poradnik] Ocena wyglądu świecy zapłonowej

Ocena świec zapłonowych

1,2. Stan prawidłowy

Elektroda centralna, izolowana, ma barwę białoszarą, żółtoszarą lub brązowo-rudą. Silnik w dobrym stanie, działa bez zastrzeżeń. Wartoć cieplna świecy dobrana prawidłowo. Skład mieszanki, ustawienie zapłonu i działanie urządzenia rozruchowego (ssanie) prawidłowe. W oleju nie występują dodatki ołowiowe i składniki ulepszające paliwo. Nie zachodzą przeciążenia termiczne silnika.

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca01.jpg

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca02.jpg

3,4. Osad sadzy

Element izolujący elektrody i korpus świecy pokryte czarną sadzą. Objaw ten może być wynikiem niedostatecznego rozgrzania silnika lub zbyt drugiej jego pracy na małych prędkociach obrotowych. Wskazane jest więc dokonywanie diagnostycznej kontroli świec po przejechaniu ok. 10 km. Jeli sadza pojawia się mimo spełnienia tego wymogu, przyczyną rozważanego zjawiska może być: za bogata mieszanka, bardzo brudny filtr powietrza, wadliwe działanie automatycznego ssania lub zbyt długa jazda z użyciem ssania ręcznego. Mogą też wchodzić w grę zbyt częste przejazdy na krótkich dystansach i korzystanie ze świec o zbyt niskiej wartoci cieplnej. (O): Nieskutecznoć zapłonu, wadliwe zachowywanie się silnika przy uruchamianiu na zimno. (Z): Przeprowadzić regulację składu mieszanki i urządzeń do rozruchu na zimno, oczycić filtr powietrza, ew. wymieniając jego wkład, dobrać odpowiednią wartoć cieplną świec.

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca03.jpg

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca04.jpg

5, 6. Zaolejenie

Element izolujący, obie elektrody i korpus świecy pokryte tłustą sadzą, błyszczącą olejem lub zwęgloną. (P): Przedostawanie się oleju do komory spalania, za wysoki poziom oleju w silniku, nadmiernie zużyte: piercienie tłokowe, cylinder i prowadnice zaworów; w wypadku silnika dwusuwowego mieszanka zawiera nadmiar oleju. (O): Niesprawnoć zapłonu i trudnoci w uruchamianiu zimnego silnika. (Z): Naprawić silnik, zastosować właciwy skład mieszanki (dla dwusuwu), zamontować nowe świece.

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca05.jpg

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca05.jpg

7, 8. Mały osad ołowiu

Izolacja elektrody centralnej pokryta szkliwem w odcieniu brązowożółym, przechodzącym w zielony. (P): Paliwo zawiera dodatki na związków ołowiu i po użytkowaniu silnika przy dużym obciążeniu, następującym po pracy przez dłuższy czas przy obciążeniu częciowym, tworzy się szkliwo. (O): Przy wzrocie obciążenia szkliwo przewodzi prąd elektryczny, powodując niesprawnoć układu zapłonowego. (Z): Zamontować nowe świece; ich czyszczenie jest bezcelowe.

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca07.jpg

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca08.jpg

9,10. Duży osad ołowiu

Izolacja elektrody centralnej pokryta szkliwem o odcieniu brązowożółtym, przechodzącym w zielony. (P): Paliwo zawiera dodatki na związków ołowiu. Szkliwo tworzy się przy dużym obciążeniu silnika po użytkowaniu przez dłuższy czas przy obciążeniu częciowym. (O): Przy wzrocie obciążenia występują niesprawnoci układu zapłonowego na skutek przewodzenia prądu elektrycznego przez szkliwo. (Z): Zamontować nowe świece; czyszczenie świec jest bezcelowe.

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca09.jpg

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca10.jpg

11,12. Osad popiołu

Gruboć warstwy odkładającego się popiołu zależy od rodzaju dodatków w oleju, a także w paliwie - popiół osadza się na elektrodach, izolatorze i korpusie świecy. Popiół ma strukturę proszku lub skorupy. (P): Odkładanie się popiołu wewnątrz komory spalania, w tym na elektrodach, powodują przede wszystkim mineralne składniki oleju. (O): Występowanie samozapłonu, a w lad za tym utrata mocy i możliwoć uszkodzenia silnika. (Z): Doprowadzić silnik do właciwego stanu, zamontować nowe świece, zastosować inny olej.

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca11.jpg

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca12.jpg

13.Deformacja elektrody centralnej

(P): Silnik przegrzewa się, co powoduje zjawisko samozapłonu na skutek zbyt wczesnego zapłonu, nagaru w komorze spalania, uszkodzeń zaworów, układu zapłonowego lub złej jakoci paliwa. (O): Występuje niekontrolowany zapłon, spada moc silnika i może nastąpić jego uszkodzenie. Przegrzanie elektrody centralnej może spowodować pęknięcie izolacji. (Z): Sprawdzić silnik, ustawić zapłon i wyregulować skład mieszanki paliwowej. Zamontować świece o właciwej wartoci cieplnej.

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca13.jpg

14.Elektroda centralna całkowicie stopiona

Elektroda centralna całkowicie wytopiona, elektroda boczna silnie uszkodzona.(P): Przeciążenie termiczne spowodowało powstanie samozapłonu na skutek nadmiernego wyprzedzenia zapłonu, obecnoc i nagaru w komorze spalania, uszkodzenia zaworów, systemu zapłonu lub złej jakoci paliwa. (O): Przed całkowitym zanikiem funkcjonowania świecy silnik traci moc; przegrzanie elektrody centralnej może spowodować pęknięcie izolacji porcelanowej. (Z): Sprawdzić stan silnika i układu zapłonowego oraz wyregulować skład mieszanki. Zamontować nowe świece.

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca14.jpg

15.Zespawanie elektrod

Elektrody mają wygląd kalafiora, niekiedy na świecach występuje obcy materiał. (P): Doszło do przeciążenia termicznego powodującego samozapłon w wyniku zbyt dużego wyprzedzenia zapłonu, obecnoci nagaru w komorze spalania, uszkodzenia zaworów i układu zapłonowego lub złej jakoci paliwa. (O): Stopniowa utrata mocy aż do chwili całkowitego zaniku funkcji świecy, połączona z możliwocią uszkodzenia silnika. (Z): Sprawdzić stan silnika, stan układu zapłonu oraz wyregulować skład mieszanki.

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca15.jpg

16.Znaczne zużycie elektrody centralnej

(P): Zbyt długie użytkowanie świec. (O): Niesprawny zapłon, co daje o sobie znać przy uruchamianiu silnika i przyspieszaniu (na skutek zbyt dużego, jak na dysponowane napięcie, odstępu elektrod). (Z): Wymienić świece na nowe.

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca16.jpg

17.Znaczne zużycie elektrody bocznej

(P): Dodatki antykorozyjne w paliwie i oleju powodują nieprawidłowy przebieg spalania w komorze i odkładanie się w jej wnętrzu niepożądanych substancji. (O): le działa zapłon, pojazd nie chce przyspieszać, trudne jest uruchomienie silnika, występują w nim stuki, ale nie dochodzi do przegrzania. (Z): Zamontować nowe świece.

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca17.jpg

18.Uszkodzenia elektrody centralnej

(P): Uszkodzenie mechaniczne podczas montażu świecy. Rozsadzenie izolacji na skutek skorodowania elementów metalowych lub zbyt długiego użytkowania. (O): Zaburzenia zapłonu - iskra pojawia się w momentach nieprzewidzianych. (Z): Wymienić świece na nowe.

http://www.126fan.pl/www/images/swiece/swieca18.jpg



http://www.126fan.pl/www/swiece.htm - mirror

Ostatnio edytowany przez srubekl (2011-07-05 13:46:34)

Offline

 

#2 2012-01-09 19:25:08

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Ocena wyglądu świecy zapłonowej

Dzięki, pomogło bo kumpel nie wiedział jak ocenić, mi nie wierzył poczytał i pomogło .
P.S Prefix?? xD

Maka_17, odkopałeś stary temat, wtedy jeszcze na forum do tematów nie dodawaliśmy prefixow. /Slawkowski


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.githaros.pun.pl www.czarny-lew.pun.pl www.faniasg.pun.pl www.grasmoki.pun.pl www.4skme.pun.pl