Lista przeróbek, wymaganych:
1. Trzeba trochę spiłować miejsca zaznaczone na zdjęciach.
2. Przedłużyć łańcuch.
W razie pytań proszę pisać na PW.
Dopisałem prefix, oraz ten temat do poradników. /Gumiś
Poprawiono zdjecia.//srubekl
Ostatnio edytowany przez Coronzon (2013-07-13 13:05:58)
Offline
Zamiast kombinować ze zdawczą 16z i stosować wątpliwe patenty lepiej zmienić tylną na mniejszą (z przodu max jaki w/g mnie jest dopuszczalny to 15z).
Offline
A jak łańcuch spadnie to do roz....y pół silnika i może być przyczyną wypadku.Dla mnie zębatka zdawcza 16 w Zetce to po prostu druciarstwo.Lepiej zamontować zębatkę 38 z tyłu a zdawczą 13,14,15 jak komu pod pasuję.
Offline
Każdy robi jak uważa za stosowne, ja tylko przedstawiłem możliwość założenie zębatki 16z bo niektórzy uważali że się po prostu nie da jej założyć, więc udowodniłem że się da
i to w brew pozorom jest bezpieczne więc się nie ma o co martwić przynajmniej ja tak jeżdżę i nic się nie dzieje
Offline
No właśnie, że się nie da... no chyba, że rzeczywiście "szlifiera i młotek" wt. wszystko się da, tylko nie ma to sensu (zwłaszcza do silnika 50 ccm), a jak już ktoś chce uzyskać podobne przełożenie to może to zrobić "po ludzku" jak było wcześniej napisane poprzez zmianę tylnej zębatki - bez żadnego rzeźbienia.
Offline
Gost Rider napisał:
A jak łańcuch spadnie to do roz....y pół silnika i może być przyczyną wypadku.Dla mnie zębatka zdawcza 16 w Zetce to po prostu druciarstwo.Lepiej zamontować zębatkę 38 z tyłu a zdawczą 13,14,15 jak komu pod pasuję.
Nie ma szans, testowałem na 15z łańcuch na niskim naciągnieciu przy małych prędkościach i spadał tylko z tyłu bo z przodu nie chciał wyjść
Offline
GuMiS napisał:
Gost Rider napisał:
A jak łańcuch spadnie to do roz....y pół silnika i może być przyczyną wypadku.Dla mnie zębatka zdawcza 16 w Zetce to po prostu druciarstwo.Lepiej zamontować zębatkę 38 z tyłu a zdawczą 13,14,15 jak komu pod pasuję.
Nie ma szans, testowałem na 15z łańcuch na niskim naciągnieciu przy małych prędkościach i spadał tylko z tyłu bo z przodu nie chciał wyjść
Dla pewności było to doświadczenie powtórzyć przy dużo większych prędkościach i jeżdżąc po wybojach gdzie łańcuch będzie skakał z dużo większą częstotliwością.
Offline
Mnie ta "modyfikacja" i zdjęcia lekko przerażają... A już nie chcę myśleć, jak się trochę zużyje łańcuch i zacznie właśnie skakać (odstawać) na zębatce zresztą obawiam się, że on już trochę szlifuje podczas pracy.
Offline
Tylko widzisz, trochę ludzi to forum odwiedza i szuka porad, dlatego zależy mi na tym, żeby były one na jakimś poziomie i ktoś sobie przypadkiem nie zrobił nieświadomie krzywdy.
Offline
Gost Rider napisał:
GuMiS napisał:
Gost Rider napisał:
A jak łańcuch spadnie to do roz....y pół silnika i może być przyczyną wypadku.Dla mnie zębatka zdawcza 16 w Zetce to po prostu druciarstwo.Lepiej zamontować zębatkę 38 z tyłu a zdawczą 13,14,15 jak komu pod pasuję.
Nie ma szans, testowałem na 15z łańcuch na niskim naciągnieciu przy małych prędkościach i spadał tylko z tyłu bo z przodu nie chciał wyjść
Dla pewności było to doświadczenie powtórzyć przy dużo większych prędkościach i jeżdżąc po wybojach gdzie łańcuch będzie skakał z dużo większą częstotliwością.
Tak się składa, że spadł mi może przy 50k/h podczas wchodzenia w ostry zakręt i spadł z tyłu, 80% szansu, ze z przodu nie spadnie na pewno. Po za tym lepiej mieć 15z niz 13z przy której jest dużo miejsca i łańcuch może ładnie strzelić ;>
Offline
Szansa to jest, że mu się zerwie (konsekwencje mogą być bardzo nieciekawe) albo rozpierniczy coś jak będzie szorował o obudowę. Poza tym szybko może sobie załatwić. np. wałek zdawczy. A najmniej bolesne to przyśpieszone zużycie albo zniszczenie napędu (już przy samej "modyfikacji" trochę poniszczył).
Offline
Jak jeżdżę i nic się nie dzieje, to chyba Ci łańcuch w mózgu ociera
Trochę sobie zważaj z tekstami chłopaczyno. WARN na ochłonięcie. Jeszcze jeden i pożegnasz się z forum. /Slawkowski
Offline
W gimnazjum jak byłem to kolega zrobił Speedfigtera2 tak że cisnoł 90km/h tyle że przez te modyfikacje motor przy przebiegu 12k zaczoł się sypać. Dlatego uważam że wielkie ingerencje mogą tylko zaszkodzić a nie poprawić. 16z jest trochę za dużą ingerencją w ten układ napędowy. Raczej nikt nie przemyślał takiego czynu więc uważam to za coś szkodliwego/bezużytecznego. Ale jak zrobiłeś to pozostaje tylko mi życzyć szerokośći i bezawaryjności.
Offline
Umnie siedzi 16z bez modyfikacji wszedła ta zebatka jedyne co to z łancuchem nakładałem i jest oki.
Offline