Witam
jestem cikawy czy mocowania silnika w zetce by pasowaly do zamontowania silnika am6?
Offline
Czemu na całe szczęście nie >to by było dobre rozwiązanie
Silnik am6 z pełnym uzbrojeniem można kupic spokojnie za te 700zł
A daje niewiele słabsze osiągi jak ten 125 .
I przynajmniej niema problemu z policją że zwiększyliśmy silnik na większy ...
Offline
Am6 nie nadaje sie do zetki podstawa;
-mocowania
-za duza waga zetki(trudno było by go w rezzo utrzymac i było by duze spalanie)
Nie widze sensu pchać tego badziewia do zetki
Offline
Miłujcie się ludzie!. Czemu taka nie miła atmosfera. każdy jeździ czym chce albo na co go, jego rodziców stać. Nie każdy wybiera swój los. Mam kolegę któremu kasy ledwo na jedzenie starcza marzy o ogarku a o takiej zk50 nie wspomnę. Życia się nie wybiera ale nie liczy się sprzęt a pasja,a jak ktoś uważa że jeden jeździ chinolem a on yamaha i ten z chinolem jest gorszy to ha takiego człowieka nie uważam za prawdziwego motocyklistę.
Bez takich tekstów że am6 to gówno że nasze zk'i to gówno. Każdy silnik ma swoje wady i zalety. Jednemu przypadną takie zalety drugiemu nie. Jeden dostanie od rodziców taki motor drugi inny a ktoś może na niego zarobi. Zgodzę się że może macie swoje zdanie na temat am6 i możecie wymieniać się opiniami ale nie wzywajcie ich użytkowników. Mi am6 się podoba jeden z motorowerów z filmiku do okola polski motorowerem był wyposażony w ten o to motor i dał radę bez wielkich awarii więc nie zgodzę się że to silnik awaryjny. Ja poproszę o interwencje moderatorów w tym temacie.
spełniam prośbę//srubekl
Ostatnio edytowany przez christeros (2013-06-21 23:42:14)
Offline
Gość
Teraz się wypowiem do tematu:
Zmiana silnika z pionowego FMB139 na AM6 mija się z celem, aczkolwiek jest możliwa. Trzeba by było przerobić mocowania silnika z ramą, dorobić uchwyt na chłodnicę, wymieniać instalację elektryczną, zmieniać zegary na te od 2t, bo jak wiadomo inny impuls elektryczny do obrotomierza idzie z silnika 2t a inny z 4t, przerobić wałek zdawczy w silniku, bo nie jest co do milimetra tak samo długi po zamontowaniu silnika w ramie jak w Zetce itd. Pomijając już spalanie (bo jeżeli kogoś stać na taką przeróbkę, to i stać go tankować przykładowo 6-8 l/100km jak nie lepiej) to awaryjność z dużej zmieniła by się w okrutną, bo Zetka jest bardzo ciężka i ma w ogóle inne właściwości jezdne od wspomnianych wcześniej TZR'ek czy RS'ek. Podejrzewam, że koszt przeróbek wyniósłby od 1300-1400 zł wzwyż. Z tego co pamiętam taki temat na tym forum już był dawno temu, chyba nawet go sam zakładałem jak miałem chore jazdy na zrobienie rakiety z 50 ccm i polecam używać opcji szukaj. Pozdrowienia dla wielkich "zarobasów z gimbazy".
Ostatnio edytowany przez Roztentegowywacz94 (2013-06-22 10:35:33)
Nie widzę sensu przeszczepu silnika am6 w ramę Zetki.No może po to aby wykazać się przed innym że można tego dokonać ale tylko po co.Wg. mnie skoro silnik z Zetki50 jest konstrukcją pochodzącą w prostej linii z motoroweru Honda CB 50 w co ja bardzo ale to bardzo wątpię,znalazł by się taki heros i z Japońskich części przeszczepił by do pionowej wersji silnika 139FMB głowice,cylinder o poj. 80 lub 100 cm3 bo i takie były.Iskrownik i kartery to od razu widać że nie pasują co do skrzyni biegów jestem bardzo ciekawy skoro w poziomych można było upchać 5 bieg (dziś jest praktycznie nie możliwe ze względu na brak takowychych części),zrobić z poziomego silnika wersje V2 o pojemności 100 cm3. Wszyscy tak najeżdżacie na silnik am6 że się psuje,dużo pali itd. a Zetka to ideał.Jeżeli Zetka jest taka dobra tzn.mało pali,dynamiczny i (mało) awaryjny silnik itp.to może zrobić test:odblokowane Romet Zetka 50 vs Yamaha TZR 50 na zamkniętym torze i sprawdzimy jakie są te mopedy naprawdę.
Offline
Ludzie to są motorowery a nie rakiety według prawa powinny jeździć 45km/h a nie żadne 100km/h bo to już jest motocykl.
A to że ja wole am6 to też jestem idiotą bo nie lubię silnika zetki pzdr
Wracając do tematu nie warto przekładać silnika am6 do zetki bo to mija się z celem bo w ramie zetki by to nie wyglądało ani nie brzmiało chyba że ktoś lubić jeździć motorem który jest cały pospawany.Nie chce tutaj nikogo obrazić wszyscy użytkownicy którzy hejtują am6 powinni dostać warna bo to że ktoś chce taki motorek nie oznacza że jest gorszy od kogoś innego.Mówienie że 125 4t jest 100x razy lepsze od 50 2t jest śmieszne bo to są dwie inne kategorie 1 to jest motocykl a druga są motorowery które nie powinny przekraczać 45km/h a PickNick myśli że jest geniuszem to niech trochę poczyta co to jest motorower a co to jest motocykl i niech wtedy się wypowiada.
I żal mi takich co wymieniają wady silników am6 że się psują a co zetki się nie psują nie rozśmieszajcie mnie.Jest mnóstwo użytkowników am6 co nie narzeka na te motorki i pisanie że się psują jest bezsensu skoro zetki są tak dobre to dlaczego na zachodzie ich nie ma tylko te złe am6.
PS.
I skończyłem gimnazjum więc kolejny inteligent co napisze gimbuz niech 3x razy przeczyta mój post i się zastanowi nad swoim zachowaniem a jak nie pomoże to proponuje udać się do szkoły i uczyć się tolerancji dla innych.Ja się nie dziwie że mamy taka opinie na zachodzie jak poczytam tych postów to wstyd mi że jestem polakiem ...
Ostatnio edytowany przez icecola (2013-06-22 19:02:26)
Offline
Na zachodzie nie ma zetek i zetko-podobnych motorków? W Grecji 5 lat temu widziałem praktycznie tylko takie i na 1000 motorków, ani jednego am6.
Typowe, zablokowane am6, z mocą tego 1,8 konia jest motorowerem, odblokowane jest motocyklem, tym samym co xjr 1300. Czy ja błędnie nazywam motorower? Odblokowane am6 50 ccm można porównywać do 125, 250, 500, 1000, 1800. Ze spalaniem także...
Jest mnóstwo użytkowników am6, którzy robią 500 km rocznie, oni zwykle nie narzekają.
Offline
Dobra chłopaki, sprawa wygląda tak:
Jadą sobię 50 swoimi zetkami i ja swoim benzerkiem a tu nagle jeb tzr ich wyprzedza. Jak taki GIMBUS MOŻE NAS WYPRZEDZIĆ PRZECIEŻ MY JESTEŚMY WIELKIMI MOTOCYKLISTAMI JEŹDZIMY NA ZLOTY WSTAWIAMY NA FEJSA ZDJĘCIA Z MOTOCYKLAMI(kto wie ten wie kto jest taki z forum dobra beka polecam). A taki leszcz kupił sobie tzr i nas wyprzedza ? ?? Nieee popłaczmy sobie na forum i bo przecież i tak zetka Gumisia wszystkie tzr gpr rs smr i wszystko z AM6 oraz DERBI i przecież jak to *** chodzi... No tak przecież 2t powinno chodzić jak 4 suw zetka która zanim się wkręci na 10k obrotów to trzeba czekać z ruski rok.
Pięknie się minusiki sypią
Spadam z tej meliny radzę się ogarnąć bo prawda jest taka, że zetka nie jedzie i jechać nie będzie.
dobrze ale jeśli nie lubisz melin to nie rzucaj tak mięsem//srubekl
Ostatnio edytowany przez kamilolo (2013-06-23 00:24:12)
Offline
"markowy" motor z am6 za >5k, ktory sypie sie co chwile, pali 5, a czesci ma masakrycznie drogie, ale mają orgazm jak wyprzdza chinski skuter/motorower.
Jakbym chcial mocy to sobie kupie giesa 5oo lol ktory bedzie palił porownywalnie do am6 wtf?
Wniosek z wypowiedzi niektorych tutaj jest taki ze zetka jest do dupy bo jedzie 60 a am6 jest zajebiste bo jedzie 90. Przeciez tego sie nawet skomentowac nieda...
BTW
GIMBUS MOŻE NAS WYPRZEDZIĆ
Tu raczej doskonale widac co czujesz pod kaskiem jak cie cos wyprzedzi Ale nie kady jest taki, zrozum, kiedys z tego wyrosniesz.
BTW2. I pewnie gdybys jechal na cbr600 i by cie wyminal ******* pedzacy "dwiescie po miescie" to bys bys jechal go dogonic, wyprzedzic i mu "oddać", przeciez nikt cie nie bedzie wyprzedzal, ty sie nie dasz!
Ogarnij sie.
BTW3
radzę się ogarnąć bo prawda jest taka, że zetka nie jedzie i jechać nie będzie
W 50cc motor ma malo palic i byc bezawaryjny
Ale jak ktoś sobie zażyczy mocy to wsadzi/125/150/200/250, ew. kupi 500/600/1000.
Offline
Reasumując.
motorowery z AM6:
+ V max
- duże spalanie
- @#$%^&*&^% dźwięk
- awaryjność
- konieczność częstych remontów
- drogie części
- nówki za średnią krajową nie kupisz
Zetka/benzer i inne:
- niski v max
+ dobre przyspieszenie
+ mała awaryjność
+ ładny dźwięk
+ niskie spalanie
+ niska cena części
+ nowy, nieużywany sprzęt za 3500 w wypadku Astona, 4000 w wypadku zetki
(sorry carl, może trochę przesadzam z tymi chusteczkami, ale śmieszą mnie ciotki o imieniu kamil które płaczą za każdym razem jak temat schodzi na am6. Rozumiem dyskutować używając argumentów, ale tam jeden argument to Vmax)
Ostatnio edytowany przez RoNdeL (2013-06-23 13:04:14)
Offline
AM6 się przegrzewa i zaciera. A zetka po paru modyfikacjach (niekoniecznie zmianie cylindra) bierze roxy spod świateł. (wiem z autopsji)
Ostatnio edytowany przez RoNdeL (2013-06-23 13:12:18)
Offline
RoNdeL napisał:
sorry carl, może trochę przesadzam z tymi chusteczkami, ale śmieszą mnie ciotki o imieniu kamil które płaczą za każdym razem jak temat schodzi na am6. Rozumiem dyskutować używając argumentów, ale tam jeden argument to Vmax
I tu się z Tobą zgadzam, niech to, co się powie będzie czymś poparte, a nie głupie paplanie i upieranie się, ogólnie mówiąc - niech razem z treścią będą jakieś argumenty. Co do am6 i ''markowców'' z tym silnikiem to w tym temacie mam praktycznie takie samo zdanie jak ty, z tym podsumowaniem też się zgadzam ( mowa o plusach i minusach zetki i moto z am6 ).
Tylko jeszcze raz proszę, nie tylko Ciebie - wszystkich - o kulturę i szacunek!
Offline