Witajcie forumowicze!
Mam do Was pytanie. Mieliście styczność z Hyosungiem GT125 w wersji Naked lub też GTR czy też Wasi znajomi? Ogólnie motorki są ekonomiczne, mało awaryjne i solidnie zrobione (choć z nie dorównują do Japońców choć są o wiele lepiej zrobione niż chińczyki). Stosunek mocy do masy nie jest najlepszy, ale coś kosztem czegoś(rozpędzi się spokojnie do 110km/h). Motorek posiada dwa cylindry nachylone do siebie pod kątem prostym z 4 zaworami na cylinder(silnik Suzuki i rama jak w GS500). Dużo o tych motorkach poczytałem i nie zauważyłem żadnych negatywnych komentarzy. Marka jest bardziej znana na zachodzie, a w Polsce niestety kojarzy się z "chińskim szitem". Bardzo dobrą wiadomością dla osób, które chcą kupić takie moto na rynku wtórnym(dla pierwszych właścicieli trochę gorsza) jest fakt iż można takie moto kupić za, ok. 4 tyś. zł w dobrym stanie bądź 6-7 tyś. praktycznie nówkę. Pytam się Was dlatego że na następny sezon chciałbym sprzedać Zecię i kupić coś takiego. Myślałem nad CBR, ale starsze wersje (bo nowsze są znacznie droższe) są dość wąskie co dla mnie sporego chłopa jest nie za dobre, bo będę wyglądał na niej jak na rowerze i tu nie przesadzam. Natomiast Hyo to już kawał motoru. Jak CBR waży 135 kg tak Hyo 180 kg(na mokro). I dużo ludzi mówi że nawet osoby, które znają się na motorach na pierwszy rzut oka sądzą że jest to jakaś "sześćseta", choć zdradza go jedynie brak drugiej tarczy z przodu. No i ten dźwięk V-ki - coś pięknego.
Wersja GTR:
Wersja Comet:
Tutaj filmik jaki dźwięk wydaje V2 w połączeniu z tłumikiem IXIL. Tutaj jest akurat nowsza wersja Cometa, wg. mnie tył jest o niebo lepszy.
Mam nadzieje że dołączycie się do dyskusji.
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowany przez Pycer9o9 (2013-06-06 19:01:56)
Offline
Dołączam się do pytania, pod koniec/ lub na nowy sezon, kupuje jakieś 125cc w 4t, i zastanawiałem się nad nim, lub jakimś sportem(napewno nie stara CBR ;x),nakedem, lub sm/enduro .
Offline
Moto bardzo ładne , szczególnie wersja GT 125 .
Ale lubi wypić spalanie wynosi 4,5-5 L / 100 i z tego co słyszałem to dziwnie "łapie moc" .
Planuje kupić to moto pod koniec przyszłego sezonu
Offline
Jakieś dziwne informacje masz. Właśnie że spalanie oscyluje między 3, a 4 litry.
Offline
Pewnie jak wszystkie malutkie vałki, do 7000 obrotów nic się nie dzieje, co jest porażką. Osobiście, u mnie w varadero 125 silnik miał odgłos sokowirówki. Ale to na plus, by w trasy był głos ok.
Offline
Właśnie ciekawi mnie przyspieszenie. Niby V-ka powinna lepiej przyspieszać niż singiel bo cylki są nachylone pod mniejszym kątem do podłuża, dzięki czemu tłok powinien szybciej poruszać się w komorze spalania bo nie ma takiego oporu. Ktoś pisał że Varadero ma lepsze przyspieszenie niż CBR-ka. Ciekawe. Hyo swoje waży więc nie liczę na wodotryski.
Offline
Niby V-ka powinna lepiej przyspieszać niż singiel bo cylki są nachylone pod mniejszym kątem do podłuża, dzięki czemu tłok powinien szybciej poruszać się w komorze spalania bo nie ma takiego oporu.
Nie w 125.
Varadero szybciej przyśpiesza... w zakresie 10000-12000. Do tych obrotów romet nawet szybciej przyśpiesza. Ogólnie w małych V coś takiego jak elastyczność nie istnieje i silnik ten działa podobnie jak am6.
Offline
Ja oglądałem filmik z jazdy Hyo 125 GTR to tak do 100 km/h w 16 s przyspieszył. Ale jakoś bardzo go nie piłował, może dlatego że miał jeszcze blokadę. Później napisze czy tu jest tak jak w wiadrze że silnik nie wie co to elastyczność, bo napisałem do osoby, który taki motorek posiada i na pewno powie mi prawdę.
Ostatnio edytowany przez Pycer9o9 (2013-06-06 22:39:27)
Offline
Akurat ma on wersje Naked i są tam inne liczniki(jak u nas w Zetkach jeśli chodzi o wygląd) niż w tym co ja patrzyłem na YT. Była to wersja GTR i tam są elektroniczne zegary.
Offline
Offline
Motorek przyjemny, miałem okazje jeździć bo kolega miał. przede wszystkim wygodny, nawet na dwie osoby, ogólnie jest potężny jak na 125ccm czesto na zlotach weterani motocykli obstawiali ze to przedzial 500-600ccm. Fakt ta V-ka rozwija bardzo dziwnie moc i poprostu jezeli komuś to odpowiada i sie przyzwyczai to daje dużo frajdy. Mnie ten silnik nie przekonał swoją pracą. Pali troche wiecej niz inne 4T, ale specyfikacja V-ki tak ma że spalanie troszke skacze. Realne spalanie jak jeździliśmy w trasie (2osoby) to 3 litry a w miescie miedzy 4 a 5 na setke. Tak wiec samemu da sie spalic 4 litry przy ostrej jeździe lub 3 przy spokojnej.
kolega miał tego w wersji Comet czyli Naked'a. Rozpedza sie hmmm dziwnie, nawet bardzo dziwnie, troche jak w dwusuwie, do około 7 tysiecy obrotów jest mułem potem dostaje zastrzyk mocy. Osobiscie według liczników jechałem na nim 130km/h ile było w rzeczywistosci niewiem i nie bede tego dochodził. 110km/h pojedzie napewno.
Co do V-ki z Viadra i tej z Hyo to niema porównania. Na V-ce z viadra nie jezdziłem wiec nie o moc mi tutaj chdozi (penwie bedzie podobnie) ale o dźwięk. Miałem okazje slyszec viadro na zywo i rzeczywiscie brzmi jak sokowirówka albo zetka 50ccm z rozwierconym wydechem. Hyosung taki nie jest. Na wolnych obrotach ma baardzo przyjemny dla ucha basowy pomruk, podczas jazdy na wysokich obrotach zaczyna sie wydzierąc i to dosyć konkretnie ale to napewno nie jest dźwiek sokowirówki. Wydechów do tego Hyosunga jest duzo, wiec jak ktos bedize miał troche kaski to mzoe kupic jakis ładny przelot. Mi osobiscie brzmienie tego silnika na oryginalnym wydechu pasuje i w klasie 125ccm odemnie ten silnik za dźwiek dostaje 9/10.
Ogółem motorek bardzo fajny i przyjemny dla oka i ucha. trzeba jednak pamietać ze kupowac go nalezy ostroznie, wkońcu to V-ka i czesci silnikowe są do niego bardzo drogie.
hyosung na którym jeździłem był z 2007 roku, wersja Naked oraz 35,000km przebiegu
Offline
Części może i nie tanie, ale jak kupisz dobry egzemplarz nie zakatowany to będziesz jeździł i jeździł bo to żywotne silniki.
Tak mi odpisał, ale bez żadnych konkretów.
"nie sprawdzałem z gps-em ale może niebawem się pofatyguję
i co ja mam napisać o elastyczności 125-tki jak równolegle jeżdżę 650-tką?"
Offline