Witam , niedawno przerobiłem swoją zetkę na 80cc i po przebiegu około 1000 km słychać dziwny dźwięk tarcia ( takie szuszczenie ) dźwięk dochodzi z okolicy głowicy i cylindra , wie może ktoś co to może być ?
Offline
ja mam od razu po zmianie cylka na 80 inny bardzo glosny dźwięk, może zawory klepia
ps. w sumie to cylek 72 i 80 to jedno i to samo nie?
Ostatnio edytowany przez goth666 (2013-05-16 12:42:55)
Offline
Zawory to swoją drogą , bo są ustawione na przerwy 0,5 i 0,6 a i tak klepią , ten dźwięk jest inny... Może to łańcuszek rozrządu o coś drze co o tym sądzicie ? Chciałem nagrać filmik , ale na filmiku tego nie słychać niestety.
Offline
Dziwne dźwięki olałem bo ucichły ale wracam do tematu bo wróciły z podwójną siłą ... Teraz silnik puka stuka trze , wcześniej działo się to na wolnych obrotach jak jechałem to juz nie było tego słychać a teraz przy wysokich nagle następuje jakieś tarcie później znika i tylko puka. Co to może być zawory pukają w 72 cały czas ale to nie one powodują te dźwięki , napinacz łańcuszka rozrządu jest ok i samo napięcie łańcuszka też jest dobre i mam też jeszcze jedno pytanie , które napisze już tu , ile kosztuje skrzynia i sprzęgło do zetki , szukałem po necie ale wyskakują tylko do silników poziomych , a nie wiem czy w pionowych są te same rozwiązania.
Offline
Luki442 napisał:
Dziwne dźwięki olałem bo ucichły ale wracam do tematu bo wróciły z podwójną siłą ... Teraz silnik puka stuka trze , wcześniej działo się to na wolnych obrotach jak jechałem to juz nie było tego słychać a teraz przy wysokich nagle następuje jakieś tarcie później znika i tylko puka. Co to może być zawory pukają w 72 cały czas ale to nie one powodują te dźwięki , napinacz łańcuszka rozrządu jest ok i samo napięcie łańcuszka też jest dobre i mam też jeszcze jedno pytanie , które napisze już tu , ile kosztuje skrzynia i sprzęgło do zetki , szukałem po necie ale wyskakują tylko do silników poziomych , a nie wiem czy w pionowych są te same rozwiązania.
W pionowych są te same rozwiązania co w poziomych różnią się tylko przełożeniem i średnicą łożysk igiełkowych w karterach. http://allegro.pl/walek-tryb-zdawczy-ro … 71575.html http://allegro.pl/walek-tryb-skrzyni-bi … 01484.html http://allegro.pl/walek-tryb-zdawczy-ro … 53321.html Sprzęgło od poziomego pasuje do Zetki.
Offline
Dzięki za linki Zetka powoli rozbierana i coraz bardziej zaczynam się martwić bo cały zapłon i iskrownik które powinny być suche były zalane olejem pewnie simering na wale poszedł w dodatku jest tam pełno opiłków więc pewnie coś się zmieliło , a źródło tych dziwnych dźwięków dalej nie zlokalizowane...
Ostatnio edytowany przez Luki442 (2013-06-13 14:41:35)
Offline
To byś mocy nie miał, ew. dzwonią, w co wątpię.
Olejem na być zalane w tym przypadku
Offline
Może łożyska wałka rozrządu są na wykończeniu?
Offline
Silnik Zetki będzie rozpołowiony to okażę się co przyczynia się do tego dźwięku , a co do oleju to na pewno powinien tam się znajdować ? Mechanik z serwisu motorowerowego powiedział mi że zapłon iskrownik jest stroną suchą w silniku , a u mnie było tam dużo oleju , a druga sprawa jest taka że faktycznie z miski olejowej troche tego oleju ubyło więc tłumaczyłem sobie to tak że ubył bo przedostało się go dużo na tą drugą stronę. Oleju chyba nie przepala bo nie dymi i moc też jest bez zastrzeżeń
Offline