co do luzu na klamce, to ma ktoś z Was taki, że klamka minimalnie lata na luźnej lince ??
Offline
Tak
Offline
Kily napisał:
srubekl - co do tego krecocego sie koła na centralnej to niestety wada zetki- motorowerka z chińskim rodowodem
chyba we wszystkich motorach tak jest. ja mam oprocz zetki jawke z 1972 roku i tez tak jest i chociaz nie jest jakas super to na pewno nie jest chinska.
A Romet Made in Poland
Offline
To nie jest tak że chińskie albo coś. Każde sprzęgło mokre ( czyli takie jak w większości motocykli ) przenosi część momentu obrotowego na koło gdy jest rozłączone. Oczywiście tylko gdy koło jest w powietrzu. Jeśli kręci się pod obciążeniem to jest do regulacji lub wymiany.
Offline
Kily napisał:
srubekl - co do tego krecocego sie koła na centralnej to niestety wada zetki- motorowerka z chińskim rodowodem
Ale bzdura......
To normalne że koło się kręci w każdym motocyklu tak jest.
Nie będę tego szczegółowo tłumaczył bo to chyba nie ma sensu.
Nie trzeba się tym przejmować.
Offline
no niewiem czy w każdym, a przynajmniej w momencie kiedy probuje sie zatrzymac takie kolo reka to nie trzeba takiej duzej sily zeby to zrobic natomiast w zetce tak
Offline
Kręcenie się koła w dużej mierze zależy od oleju i rozgrzania silnika ( wewnętrzne tarcie oleju ) . Gdy koło da się zatrzymać ręką , to normalne i nie trzeba zwracać na to uwagi. Tak jak wcześniej napisałem to normalne przy mokrym sprzęgle.
Offline
zgadzam sie z grabarem- problem w tym ze w zetce trzeba wlozyc naprawde sporo sily zeby te kolo zatrzymac, a znowu popuszczenie sprzegla powoduje ze sie bedzie slizgac
Offline
A mi podczas wrzucania jedynki szarpie strasznie i nie wiem co zrobić, podregulowałem linke sprzęgła bo na luzie potrafiła zgasnąć więc ciągnęło wydaje się że jest ok ale muszę przejechać się i zobaczyć. Coraz mniej mi się podoba to sprzęgło
Offline
Nie ślizga się tobie sprzęgło ??
Offline
No tak, tak, to nie Lincoln Continental 1964 gdzie każdy wyprodukowany samochód wyjeżdżał na tor testowy robił 3 tyś. km po czym wracał do fabryki, silnik skrzynia biegów i zawieszenie były rozbierane do ostatniej śrubki przejrzane i składane na nowo z gwarancja (wtedy niespotykaną) 60 tyś mil. Ja bym nie narzekał, w motocyklach z mokrym sprzęgłem konstrukcyjnie bardzo wiekowych to normalne że trzeba czasami podregulować.
Offline
Jest jeszcze trzeci punkt do regulowania, pod kapą, ale to po wymianie sprzęgła. W większości moto pomaga ten patent http://grzegorski.net/wiki/doku.php?id= … i_sprzegla
Offline