Witam moj problem pojawil sie 2-3 dni temu kiedy temperatury spadly do okolo 0 stopni. A mianowicie zetka nie chcce odpalic jak jest zimny. Pchajac go tez nie berdzo odpali. Dopiero odpali z pycha jak sie zasloni szmatka wlot powietrza do filtra powietrza. CO moze byc przyczyna??
Offline
a włączasz ssanie? (wajcha przy gaźniku do góry)
Ostatnio edytowany przez Lares2112 (2012-10-29 18:01:39)
Offline
Regulacja gaznika,użyj ssanie.
Offline
Jak jest zimny to ssanie i powinien za moment odpalić
Offline
Potwierdzam to co piszą koledzy wyżej. I odradzam ci odpalanie na pycha. Jak nie chcesz później zabawy z ustawianiem rozrządu to lepiej tak nie rób.
Offline
Ssanie kolego !! bo właśnie ssanie w Zetce polega na przysłonie wlotu powietrza do gaźnika. Luknij ---> [Poradnik] Zasada działania ssania ręcznego w Romet Zetka
Offline
Czujesz jakiś opór jak je podnosisz ? może wajcha się odkręciła (oblukaj zasadę działania "ssania" w temacie, do którego dałem wcześniej link).
Offline
Wszystko wskazuje na ssanie, jeżeli napisałeś tak:
mateo105 napisał:
Dopiero odpali z pycha jak sie zasloni szmatka wlot powietrza do filtra powietrza.
chyba, że masz jakieś przedmuchy/nieszczelności na filtrze powietrza, na połączeniach przy gaźniku, albo na samym gaźniku.
Offline
Jak piszesz, że pod CYLINDREM, a nie GŁOWICĄ, to raczej nie powinno mieć to żadnego wpływu na odpalanie. Zobacz tylko poziom oleju w skrzyni.
Moim zdaniem gaźnik kompletnie rozregulowany.
Offline
Racja. Zupełnie nowa teoria. Rozrząd, to się może przestawić w samochodzie, albo dużym motocyklu, bo tam działają zupełnie inne siły, ale w Zetce z silniczkiem 50ccm nie powinno nic się stać jeśli wszystko jest ok. Sam odpalałem kilka razy na pych (nie pamiętam dlaczego).
Offline
tak, rozrzad jezlei jest na lancuchu nie ma prawa sie przestawic od palenia na pych (przeciez jak krecisz rozrusznikiem to jest to samo obciazenie) mzoe sie tak stac w samochdozie jezeli rozrzad jest na pasku. Co do suzczelki pod cylindrem to jej zly stan lub brak ma duzy wplyw na prace silnika, kolega nie mial tej uszczelki w skuterze 50ccm, zmierzylismy poziom kompresji... wydmuchal 5bar a zdorwy silnik po dotarciu powienien miec 10-11.
PS: automateusz napsiales "sprawdz poziom oleju w skrzyni" przypominam ze zetka to 4T i mamy ten sam olej do smarowania skrzyni i reszty silnika
Offline