Ogłoszenie


#1 2012-10-29 17:51:34

mateo105

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2012-03-29
Posty: 25
Punktów :   

[problem] Z Odpaleniem Zetki!!

Witam moj problem pojawil sie 2-3 dni temu kiedy temperatury spadly do okolo 0 stopni. A mianowicie zetka nie chcce odpalic jak jest zimny. Pchajac go tez nie berdzo odpali. Dopiero odpali z pycha jak sie zasloni szmatka wlot powietrza do filtra powietrza. CO moze byc przyczyna??

Offline

 

#2 2012-10-29 18:01:02

 Lares2112

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

18413840
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-09-05
Posty: 927
Punktów :   
Pojazd: Suzana Gs 500E
Wiek: 21
WWW

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

a włączasz ssanie? (wajcha przy gaźniku do góry)

Ostatnio edytowany przez Lares2112 (2012-10-29 18:01:39)

Offline

 

#3 2012-10-29 18:21:04

 Gost Rider

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Mechowo
Zarejestrowany: 2011-06-18
Posty: 833
Punktów :   11 
Pojazd: Romet ZXT 125 & Dafier HW50B
Wiek: 35
WWW

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

Regulacja gaznika,użyj ssanie.


Po czym poznać dobrego motocyklistę?
Po umiejętności przewidywania i krytycznego traktowania własnych umiejętności.
Dobry motocyklista nie lekceważy praw fizyki, zawsze podchodzi z dużą nieufnością do innych uczestników ruchu, z góry zakłada, co dany delikwent może zrobić i jak wówczas będzie się ratował. Stara się myśleć także za innych.

Offline

 

#4 2012-10-29 19:15:47

arek50

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-04-11
Posty: 175
Punktów :   
Pojazd: ROMET ZETKA 50 classic
Wiek: 16

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

Jak jest zimny to ssanie i powinien za moment odpalić


Jak się dba, tak się ma.
_________________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/Motorowery/140600 __________________

Offline

 

#5 2012-10-29 19:34:08

 lukas12949

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

23685816
Skąd: Okolice Leżajska (Jastrzębiec)
Zarejestrowany: 2011-11-06
Posty: 154
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50 + MZ ETZ 250
Wiek: 15

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

Potwierdzam to co piszą koledzy wyżej. I odradzam ci odpalanie na pycha. Jak nie chcesz później zabawy z ustawianiem rozrządu to lepiej tak nie rób.


http://img841.imageshack.us/img841/2033/usebari.png

Offline

 

#6 2012-10-29 20:47:31

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

Ssanie kolego !! bo właśnie ssanie w Zetce polega na przysłonie wlotu powietrza do gaźnika. Luknij ---> [Poradnik] Zasada działania ssania ręcznego w Romet Zetka

Offline

 

#7 2012-10-29 20:48:06

mateo105

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2012-03-29
Posty: 25
Punktów :   

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

ale wlasnie nie weim czy to ssanie wogule dziala  bo jak podnosze wajche do gory to zero reakcji.

Offline

 

#8 2012-10-29 20:50:26

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

Czujesz jakiś opór jak je podnosisz ? może wajcha się odkręciła (oblukaj zasadę działania "ssania" w temacie, do którego dałem wcześniej link).

Offline

 

#9 2012-10-29 20:52:32

mateo105

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2012-03-29
Posty: 25
Punktów :   

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

czuje opor i newet sie zamyka ale zero reakcji. nie odpala z ssaniem i bez ssania.

Offline

 

#10 2012-10-29 21:01:24

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

Wszystko wskazuje na ssanie, jeżeli napisałeś tak:

mateo105 napisał:

Dopiero odpali z pycha jak sie zasloni szmatka wlot powietrza do filtra powietrza.

chyba, że masz jakieś przedmuchy/nieszczelności na filtrze powietrza, na połączeniach przy gaźniku, albo na samym gaźniku.

Offline

 

#11 2012-10-29 21:36:12

mateo105

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2012-03-29
Posty: 25
Punktów :   

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

a czy jest taka mozliwosc ze jak mam zla uszczelke pod cylindrem t z tamtad kapie troche olej czy to moze byc przyczyna??

Offline

 

#12 2012-10-29 22:52:49

 automateusz

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Call me!
Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 2011-08-20
Posty: 463
Punktów :   -6 
Pojazd: Honda CBF600 '04

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

Jak piszesz, że pod CYLINDREM, a nie GŁOWICĄ, to raczej nie powinno mieć to żadnego wpływu na odpalanie. Zobacz tylko poziom oleju w skrzyni.
Moim zdaniem gaźnik kompletnie rozregulowany.


Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
Motocykl: Honda CBF600 '04

Offline

 

#13 2012-10-30 16:29:50

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

lukas12949 napisał:

Potwierdzam to co piszą koledzy wyżej. I odradzam ci odpalanie na pycha. Jak nie chcesz później zabawy z ustawianiem rozrządu to lepiej tak nie rób.

O! Jakaś nowa teoria!

Offline

 

#14 2012-10-30 16:38:57

 automateusz

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Call me!
Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 2011-08-20
Posty: 463
Punktów :   -6 
Pojazd: Honda CBF600 '04

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

Racja. Zupełnie nowa teoria. Rozrząd, to się może przestawić w samochodzie, albo dużym motocyklu, bo tam działają zupełnie inne siły, ale w Zetce z silniczkiem 50ccm nie powinno nic się stać jeśli wszystko jest ok. Sam odpalałem kilka razy na pych (nie pamiętam dlaczego).


Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
Motocykl: Honda CBF600 '04

Offline

 

#15 2012-10-30 17:43:31

 CzaQQ

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

7473259
Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 886
Punktów :   14 

Re: [problem] Z Odpaleniem Zetki!!

tak, rozrzad jezlei jest na lancuchu nie ma prawa sie przestawic od palenia na pych (przeciez jak krecisz rozrusznikiem to jest to samo obciazenie) mzoe sie tak stac w samochdozie jezeli rozrzad jest na pasku. Co do suzczelki pod cylindrem to jej zly stan lub brak ma duzy wplyw na prace silnika, kolega nie mial tej uszczelki w skuterze 50ccm, zmierzylismy poziom kompresji... wydmuchal 5bar a zdorwy silnik po dotarciu powienien miec 10-11.

PS: automateusz napsiales "sprawdz poziom oleju w skrzyni" przypominam ze zetka to 4T i mamy ten sam olej do smarowania skrzyni i reszty silnika

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.polish-legends.pun.pl www.forumdeskorolkowe.pun.pl www.thehellmod.pun.pl www.fc-misieniechce.pun.pl www.narutoarenagier.pun.pl