Witam ! Jestem posiadaczem Zetki z cylindrem 80. Zrobiłem na nim 500 km i zauważyłem, że znika mi olej. Wymieniłem go ok 3 tygodnie temu (nalałem trochę ponad tą kreskę) i od tego czasu musiałem go dolewać dwa razy i to w nie małych ilościach (ok 100 ml). Co może być tego powodem? Dodam, że jak Zetke rano odpalam to dymi troche na niebiesko. Zauważyłem również że górna część cylindra (głowica? ) jest cała upaćkana w oleju. Niżej zamieszczam fotki. Proszę o pomoc!
Ten brud na cylindrze to właśnie olej z tym co spod kół poleciało
Ostatnio edytowany przez michaaeell (2012-08-13 14:14:11)
Offline
Poprawiłem zdjęcia
Pewnie masz przecieki na uszczelkach...
Offline
Cylinder był wymieniany w serwisie. Co do pierścionków, to chyba powinien dymić cały czas? A to się dzieje tylko jak jest zimny (bardzo) i jak go pierwszy raz odpalam
Offline
Szukaj wycieków...
nie cieknie albo poci Ci się czasami spod tego dekielka ???
U mnie tam się lało i dmuchało, jak źle (krzywo) ułożyłem uszczelkę pod nim i na dodatek ją uszkodziłem.
Niebieski dym zawsze przy odpalaniu występuje ?
Offline
Ten chromowany dekiel to można zdjąć śrubokrętem? To bym tak to sprawdził, bo też myślę że to stamtąd wycieka. Co do dymu to przeważnie, szczególnie jak chłodno na dworze jest, ale tak jak mówiłem, jak go pierwszy raz odpalam w dzień i nie trwa on zbyt długo
Offline
Ok odkręcę tą śrubę, zdejmę dekiel i co dalej?
Offline
Odkręć śrubę i spróbuj bez podważania ściągnąć dekiel, bo pod nim masz tekturową uszczelkę, którą bardzo łatwo uszkodzić.
Oglądnij uszczelkę, jak nie jest uszkodzona to załóż ją równo, możliwe, że będzie wymagała już wymiany.
Offline
michaaeell napisał:
Ten chromowany dekiel to można zdjąć śrubokrętem? To bym tak to sprawdził, bo też myślę że to stamtąd wycieka. Co do dymu to przeważnie, szczególnie jak chłodno na dworze jest, ale tak jak mówiłem, jak go pierwszy raz odpalam w dzień i nie trwa on zbyt długo
Przy niższych temperaturach, gdy silnik jest zimny, dym to norma, nawet w osobówka można to zaobserwować w zimie.
Offline
Offline
Mój komarek 2T kopci na niebiesko, ale nie 4T
Offline
Na niebiesko, bo spala olej, wiadomo, że w 2T to norma... w 4T już nie.
Offline
Umyj głowicę np.birolem lub innym środkiem np.K2 Akra do mycia silników,wysusz uzupełnij poziom oleju w pojezdzij trochę po asfaltach a następnie po ostygnięciu silnika lub jak się nie boisz posprawdzaj palcem gdzie jest tłusto na głowicy.Prawdopodobnie uszkodzone są uszczelki lub mniej prawdopodobne uszczelniacze zaworowe.Na uszczelki głowicy doraznie można zastosować silikon wysoko tem.
Offline
Najlepiej to jedź do serwisu ja zakładam że to pierścienie bo silnik w zetce (i każdy inny 4T) wogóle nie powinien dymić, nie po takim przebiegu. Mi router dymi bardzo rzadko na biało tylko jak jest powietrze wilgotne, no i delikatnie też na biało na ssaniu.
michaaeell napisał:
Ten chromowany dekiel to można zdjąć śrubokrętem? To bym tak to sprawdził, bo też myślę że to stamtąd wycieka.
Tak go nie zdejmiesz. Poza tym tyle oleju co masz na głowicy to nawet byś nie zauważył że ubywa przy dobrym silniku no chyba że olej leciał by strumyczkiem.
Ostatnio edytowany przez Klusek (2012-08-14 13:01:16)
Offline