według mojej wiedzy nasze zetki blokowane są
gaźnik)
dysza)
przepustnicza
zawirowywacz spalin
wydech
moduł cdi
może filtr powietrza
można poszperać w gaźniku i przepustnicy, wymienić przepustnice na większą , podkręcić go na iglicy,wymienić wydech, lub uciąć zawirowywacz spalin i odblokować tłumik, zamontować sportową cewkę,wymienić na tuningowy moduł cdi , zamontować gas boxa, wstawić stożkowy filtr powietrza
ja osobiście mam odblokowany modół cdi i jak się wkręci na wysokie obroty to 75 na prostej idzie
mam nadzieje że da się go na 100km/h przerobić
Offline
Ja wymieniłem moduł na odblokowany i znajomy wyregulował mi gaźnik i do 90 km/h z lekkiej górki dochodzi (mierzone autem bo licznik na 3-ce dochodzi do 60 km/h i tam zostaje), a po prostej około 80 km/h (też mierzone z R1) co i tak przy tej masie jest dużym osiągnięciem. Co do gas boxa, to słyszałem, że on nadaje się tylko do 2t, cewka nic nie da, a dzięki stożkowi może lepiej reagować na gaz i na pewno będzie głośniej chodził. Generalnie polecam regulacje gaźnika w jakimś dobrym warsztacie a nie serwisie Rometa i na pewno dużo by dała kuracja odchudzająca naszej zetki.
Offline
mam nadzieje że da się go na 100km/h przerobić
Pewnie, wystarczy tylko przełożyć silnik 125.
Z naszej 50, nic się więcej nie wyciśnie. Toczyć, się toczy i mało pali. Po to był stworzony ten silnik i mocy w nim przez to bardzo mało.
Offline
tu jest fajnie napisane, można poczytać
http://www.scigacz.pl/Tuning,skutera,4103.html - tutaj jest o skuterach ale co nieco może być na żeczy także w romecie zetka
http://www.auto-swiat.pl/1-tuning-skute … -ale-mozna
Ostatnio edytowany przez kondzio955 (2010-11-21 14:04:44)
Offline
2takt i 2takt. To ma się nijak do naszych sprzętów, jedynie co, to podniesienie pojemności, albo mogę ci podać kilka usprawnień. Podniesie to w naszej pojemności moc nawet o 2 km, oczywiście motor będzie tak wytrzymały jak wyczynowce 2t. Czyli co 1000 km remoncik. Usprawnienia te to np.
- Kuty tłok, najlepiej hi comp
- Turbina
- keihin jakiś
- Outer rotor kit
- Mitsuba zapłon
- Kuty wałek rozrządu, inna liczba zębów
- przelotowy wydech yoshimura może być.
- Lżejsze magneto
- Daytona dry clutch
- Cylinder honda dream 50 -14000 rpm
= Może 5-6 km wyjdzie/ cena ok 20 tyś
Jedziemy dalej
- yx150 Takegawa KSR scut
- Gaźnik 34mm UMA Racing
- Rozrząd TDR, oczywiście kuty i wzmacniany.
- Głowica - Zawory poprzenoszone i wypolerowane
- Silniejsze sprężyny zaworów
To by było na tyle, zetka miała by z 25 koni ceną ok 30 tyś zł. + 20 tyś z górnej tabelki.
Oczywiście opony, hamulce, rączki, liczniki, rama itp. w swoim zakresie.
-
Offline
Zamiast się w to bawić, najlepiej zrobić to co ja planuje, czyli wsadzić silnik z cbr 125, który razem z całą instalacją elektryczną kosztuje 1500 zł + wydech i zegary czyli 2000 zł się zamknie, a silnik jest żywotny i są pewne osiągi.
Offline
no to syto , ja planuje wyregulować gaźnik, wymienić dysze główną na większą , uciąć zawirowywacz spalin, pousówać blokady z tłumika i wstawić stożek
wyniesie mnie to mniej niż 150 zł bo niektóre rzeczy mogę zrobić we własnym zakresie
Offline
kondzio955
I tak ci to nic nie da, no może większe spalanie, jak się będziesz bawił iglicą i dyszą.
Dokładnie mam takie samo zdanie jak kubas11117 , zamiast bawić się w tuning, wystarczy zmienić silnik z rometa z/k 125 czy innych podobnych moto.
Offline
Ja w następnym roku bede zmieniał cylinder na 80 i wtedy 100km/h bedzie szedł i troche wiecej siły bedzie miał ,w salonie rometa mowili że spokojnie można 80 wstawiać ;p
Offline
Dla mnie jest to duży +, że 125 jedzie maksymalnie 100 km/h, ponieważ pali 2-2,5 litra na 100!!
Gdyby 125 rometa miała 20 km, to by paliła ok 10 litrów na 100, bo by była mega wyżyłowana.
Jeżdżę 15 konną Varadero, ma ładnego buta, ale nie o to w tym chodzi. Silnik v2 ładnie pracuje, ma 15 km i pali tylko 3 litry, a waży 170 kg. Dzięki temu silnik robi przebiegi rzędu 70 kkm i pali bardzo mało. Jak chcesz mieć moc, zrób prawko, kup sobie jajko albo cb500 i po problemie.
Takie jest moje zdanie na ten temat.
Offline
a ja wstawie silnik alebo z/k/r 150 albo od nowego rometa 250 (division czy cos takiego)
gabaretami się nie różnią zbytnio od 50, a policja i tak mnie nigdy nie zatrzymuje (nie mają powodu)
Offline
Widział ktoś osobiście w sprzedaży zestaw do zwiększenia pojemności w naszych silnikach. Kiedyś jak przy pierwszym silniku zajrzała mi w oczy wizja remontu, pojechałem do Rometa w Olsztynie i spytałem o coś takiego. Kierowniczka salonu zrobiła wielkie oczy i zadzwoniła do centrali, gdzie jej powiedzieli, że nie ma do tego silnika większego cylindra i nie jest przewidziany, a tak w ogóle to jest nie zgodne z prawem???!!! tak jak bym o to pytał.
Romet widać prowadzi taką politykę. U innych importerów motorowerów z Chin nie ma takiego problemu, sami oferują zestawy 72, 80. 110cm a poza tym na allegro jest tego do oporu.
Offline
Oczywiście że to jest nie zgodne z prawem, chyba że go na nowo zarejestrujesz ze zmianą w dowodzie i zrobisz prawko na więcej niż 50ccm
więc życze miłego dla liczących się z przepisami...
Offline