Witam, prosiłbym o drobną pomoc. Zmieniam silnik z 50ccm na 125ccm i mam kilka pytań.
Poniższe pytania są skierowane głównie do ludzi, posiadających silnik 156FMI, lub innych którzy znają się troche bardziej na jego temat.
1. Od rozrusznika wychodzą dwa kable, z czego jeden wygląda na urwany. Do czego on służy i gdzie się go podłącza? W 50ccm jest chyba tylko jeden.
By krevveta at 2012-07-02
2. Do czego służy wejście w dolnej części zdjęcia na środku? Gdzieś słyszałem, że to na linkę obrotomierza, mogę się mylić. Z tego co wiem, w 50ccm jest elektroniczny. Czy jeśli tego nie podłącze to obrotomierz nie będzie działał? Jeśli nie jak to podłączyć do licznika od 50ccm?
By krevveta at 2012-07-02
3. Czy linka ze sprężynką ma dochodzić od gaźnika do króćca tak jak na zdjęciu? Jeśli nie to jak?
By krevveta at 2012-07-02
4. Jak się reguluje ten gaźnik? Może troche dziwne pytanie, ale widzę tylko jedną śrubkę
By krevveta at 2012-07-02
5. Zawirowywacz spalin. Czarna gruba rurka powinna dochodzić do filtra powietrza? Gdzie zatem powinna iść ta najcieńsza na zdjęciu po prawej i do czego służy?
I tak się go pozbędę, bo nie mam katalizatora, a filtr mam stożkowy, ale pytam z ciekawości.
By krevveta at 2012-07-02
Z góry dzięki za pomoc.
Offline
Ad.1
Ten cienki kabel to od masy do akumulatora, a ten wiekszy to od rozrusznika podłącza go sie chyba do przekaźnika ,po prostu tam gdzie od 50tki był podlaczony
Ad.2
Tak to jest od obrotomierza, nie musisz tego podłączać ,mozna to najlepiej zaślepić jak masz czym u mnie to wogle jest nie podlaczone i nie zaslepione.Żeby to podłączyć musisz zmieniać zegary i dokupić linke , jest to całkowicie nie opłacalne najlepiej zostań przy elektronicznym tak jak ja.
Ad.3
To jest przewód paliwowy powinien iść z gaźnika do kranika
Ad.4
Z przodu na dole gaźnika jest śrubka od regulacji mieszanki,jak spojrzysz od dołu na gaźnik to zobaczysz:P , ta co na zdjeciu jest widoczna to od obrotów.
Ad.5
Tak "Gruba" ma iść do filtra a zaś ta cienka do króćca gaźnika:)
PS.
Piny w kostkach też bedziesz musiał po przestawiać , główną kostką(ta większa) możesz wzrorować sie kolorami z 50tki zaś kostke od biegów(ta mniejsza) musisz sam dojść, jak podłączysz to zobaczysz
Ostatnio edytowany przez Xenon (2012-07-03 12:57:00)
Offline
Elektroniczny obrotomierz podepnij tak:
1. plus pod akumlator
2. minus z masy motoru
3. impuls - kabel idacy do cewki butelkowej
A sam bym podpiął linkowy i zmienił zegary, bo linkowe są lepsze
Ostatnio edytowany przez GumiŚ123 (2012-07-03 12:28:30)
Offline
@Xenon Te kostki pasują bez problemów, tylko piny poprzestawiać?
Kostka "od biegów" to rozumiem że od wyświetlacza biegów? Jakoś się tam dojdzie z tym co i jak.
Ad 1. Czyli jak go do akumulatora podpiąć?
Ad 3. Nie pomyślałem jakoś o tym, że ta linka jest akurat od tego. Przecież jakoś musi dochodzić paliwo xD
Ad 5. Tą rurkę dochodzącą do króćca chyba czymś zapcham, bo i tak będę pozbywał się zawirowywacza.
Zostanę na chwilę obecną przy elektronicznym obrotomierzu.
Mógłbym prosić o jakieś bardziej proste wytłumaczenie jego podłączenia ? Konkretnie co z czego do czego i czy jest inaczej niż w 50ccm? Jestem "noobem" w tych sprawach
Offline
Noob to osoba, która przeszkadza, a Ty jesteś newbie czyli początkujący.
Jak z tym obrotomierzem?
Plus np.: do czerwonej klemy, czarny czyli minus (masa) gdzie kolwiek, a impuls do cewki.
Offline