Ogłoszenie


#1 2012-07-03 02:23:40

 kreVVeta

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15531509
Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2011-04-10
Posty: 403
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 125/50
Wiek: 17

[pytania] Podłączanie silnika 125

Witam, prosiłbym o drobną pomoc. Zmieniam silnik z 50ccm na 125ccm i mam kilka pytań.
Poniższe pytania są skierowane głównie do ludzi, posiadających silnik 156FMI, lub innych którzy znają się troche bardziej na jego temat.

1. Od rozrusznika wychodzą dwa kable, z czego jeden wygląda na urwany. Do czego on służy i gdzie się go podłącza? W 50ccm jest chyba tylko jeden.

http://img210.imageshack.us/img210/6073/20120703015327.jpg
By krevveta at 2012-07-02

2. Do czego służy wejście w dolnej części zdjęcia na środku? Gdzieś słyszałem, że to na linkę obrotomierza, mogę się mylić. Z tego co wiem, w 50ccm jest elektroniczny. Czy jeśli tego nie podłącze to obrotomierz nie będzie działał? Jeśli nie jak to podłączyć do licznika od 50ccm?

http://img811.imageshack.us/img811/2710/20120703014953.jpg
By krevveta at 2012-07-02

3. Czy linka ze sprężynką ma dochodzić od gaźnika do króćca tak jak na zdjęciu? Jeśli nie to jak?

http://img707.imageshack.us/img707/3776/20120702225250.jpg
By krevveta at 2012-07-02

4. Jak się reguluje ten gaźnik? Może troche dziwne pytanie, ale widzę tylko jedną śrubkę

http://img703.imageshack.us/img703/7631/20120702225048.jpg
By krevveta at 2012-07-02

5. Zawirowywacz spalin. Czarna gruba rurka powinna dochodzić do filtra powietrza? Gdzie zatem powinna iść ta najcieńsza na zdjęciu po prawej i do czego służy?
I tak się go pozbędę, bo nie mam katalizatora, a filtr mam stożkowy, ale pytam z ciekawości.

http://img717.imageshack.us/img717/7820/20120702225144.jpg
By krevveta at 2012-07-02

Z góry dzięki za pomoc.

Offline

 

#2 2012-07-03 08:26:43

 Xenon

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

12373289
Skąd: Krasnobród/Zamość
Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 549
Punktów :   
Pojazd: Romet ZK+ 50/125/150
Wiek: 18

Re: [pytania] Podłączanie silnika 125

Ad.1
Ten cienki kabel to od masy do akumulatora, a ten wiekszy to od rozrusznika podłącza go sie chyba do przekaźnika ,po prostu tam gdzie od 50tki był podlaczony

Ad.2
Tak to jest od obrotomierza, nie musisz tego podłączać ,mozna to najlepiej zaślepić jak masz czym u mnie to wogle jest nie podlaczone  i nie zaslepione.Żeby to podłączyć musisz zmieniać zegary i dokupić linke , jest to całkowicie nie opłacalne najlepiej zostań przy elektronicznym tak jak ja.

Ad.3
To jest przewód paliwowy powinien iść z gaźnika do kranika

Ad.4
Z przodu na dole gaźnika jest śrubka od regulacji mieszanki,jak spojrzysz od dołu na gaźnik to zobaczysz:P , ta co na zdjeciu jest widoczna to od obrotów.

Ad.5
Tak "Gruba" ma iść do filtra a zaś ta cienka do króćca gaźnika:)

PS.
Piny w kostkach też bedziesz musiał po przestawiać , główną kostką(ta większa) możesz wzrorować sie kolorami z 50tki zaś kostke od biegów(ta mniejsza) musisz sam dojść, jak podłączysz to zobaczysz

Ostatnio edytowany przez Xenon (2012-07-03 12:57:00)


Przebieg:24000km+

Offline

 

#3 2012-07-03 12:28:00

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [pytania] Podłączanie silnika 125

Elektroniczny obrotomierz podepnij tak:
1. plus pod akumlator
2. minus z masy motoru
3. impuls - kabel idacy do cewki butelkowej
A sam bym podpiął linkowy i zmienił zegary, bo linkowe są lepsze

Ostatnio edytowany przez GumiŚ123 (2012-07-03 12:28:30)


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#4 2012-07-03 17:42:59

 kreVVeta

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15531509
Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2011-04-10
Posty: 403
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 125/50
Wiek: 17

Re: [pytania] Podłączanie silnika 125

@Xenon Te kostki pasują bez problemów, tylko piny poprzestawiać?
Kostka "od biegów" to rozumiem że od wyświetlacza biegów? Jakoś się tam dojdzie z tym co i jak.

Ad 1. Czyli jak go do akumulatora podpiąć?
Ad 3. Nie pomyślałem jakoś o tym, że ta linka jest akurat od tego. Przecież jakoś musi dochodzić paliwo xD
Ad 5. Tą rurkę dochodzącą do króćca chyba czymś zapcham, bo i tak będę pozbywał się zawirowywacza.

Zostanę na chwilę obecną przy elektronicznym obrotomierzu.
Mógłbym prosić o jakieś bardziej proste wytłumaczenie jego podłączenia ? Konkretnie co z czego do czego i czy jest inaczej niż w 50ccm? Jestem "noobem" w tych sprawach

Offline

 

#5 2012-07-03 17:51:33

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [pytania] Podłączanie silnika 125

Noob to osoba, która przeszkadza, a Ty jesteś newbie czyli początkujący.
Jak z tym obrotomierzem?
Plus np.: do czerwonej klemy, czarny czyli minus (masa) gdzie kolwiek, a impuls do cewki.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#6 2012-07-03 17:54:40

 Xenon

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

12373289
Skąd: Krasnobród/Zamość
Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 549
Punktów :   
Pojazd: Romet ZK+ 50/125/150
Wiek: 18

Re: [pytania] Podłączanie silnika 125

Obrotomierza nie musisz nic podlaczac jesli nic nie odlaczales wszystko bedzie działać.


Przebieg:24000km+

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.jdyt2.pun.pl www.dbpoland.pun.pl www.arenas.pun.pl www.lechactiveteam.pun.pl www.primovictoria.pun.pl