Witam. Już mój router ma prawie rok i zrobione jest 5600km. Natomiast mam problem z łańcuchem,który po maksymalnym naciągnięciu dalej zwisa...
Koło jest wysunięte na maxa w tył i dalej mało. Nie wiem co z tym zrobić. Jak ktoś ma pomysł to pisać. Myślę także nad kupnem łańcucha więc niech ktoś prześle link jaki łańcuch będzie pasował do ws 50
Pozdrawiam !
Offline
Ja łańcuch zmieniałem przy 3500km wolałem trochę zainwestować kupić dobry i już sie nie wyciąga, kupilem dłuższy i skracałem jak chcesz to mogę go poszukać i dać ci linka. Znaczy się na początku trochę się wyciągnął a teraz już tylko smaruję, bo się nie wydłuża.
Offline
Nie skracaj łańcucha bo to jest pozorna oszczędność!!!!Kup nowy łańcuch o sygnaturze 428H.Jeżeli cie stać kup DID http://allegro.pl/nowy-lancuch-napedowy … 77049.html jeżeli nie masz kasy kup YBN http://allegro.pl/lancuch-atv-quad-bash … 06330.html ale to wszystko będzie na nic jeżeli nie będziesz smarował łańcucha smarem do łańcuchów motocyklowych a gwarantuję ci że posłuży ci on długo i bezawaryjnie.
Offline
Jeżeli ten łańcuch, który teraz posiadasz jest w dobrym stanie (oprócz rozciągnięcia) polecam skrócić 2-4 ogniwa i będzie jak nowy. Jak mi się wyciągnie zrobię tak samo w innych pojazdach już tak robiłem i 100% bezpieczeństwa .
Offline
Przede wszystkim tak wyciągnięty łańcuch kwalifikuje się od razu do wymiany (właściwie to już dawno powinien być wymieniony), jest już zużyty. Niszczy cały napęd (przeskakuje, ścina zęby, źle się układa na kołach zębatych), istnieje duże ryzyko, że spadnie albo się zerwie. Jak napisał Ghost - "pozorna oszczędność". Zresztą przy wymianie łańcucha (po większym przebiegu) powinno się wymieniać go razem z zębatkami - czyli najlepiej jest wymienić kompletny napęd.
Temat o sprawdzaniu stanu i zużyciu łańcucha już był na forum.
Jak już skracać łańcuch to nowy albo niezużyty.
ps. długość łańcucha, to na ile jest rozciągnięty jest ważne i mówi dużo, ale nie tylko to świadczy o zużyciu czy uszkodzeniu łańcucha. Nawet przy odpowiedniej długości łańcuch może nadawać się do kosza, dużo ludzi w ogóle zapomina o jego istnieniu i konserwacji.
Offline
Ja wymieniłem w swoim Ogarze przy przebiegu 5500km fabryczny kompletny zestaw napędowy zębatka zdawcza,łańcuch i zębatkę napędową na nowe pomimo tego że zostało mi jeszcze ponad połowa odległości do końca naciągu i mimo regularnego smarowania.Robiąc swój przegląd techniczny zweryfikowałem stan łańcucha po przez sprawdzenie jak daleko można odciągnąć łańcuch od tylniej zębatki,oraz czy łańcuch wygina się na boki i ku mojemu zdziwieniu łańcuch nadawał się do natychmiastowej wymiany.Sprawny łańcuch to bezpieczna jazda.
Offline
Ja w swoim motorku też już zmieniałem łańcuch przy przebiegu 5000km. Kupiłem YBN 428 130 ogniw i skróciłem o 10 (tak jak miał oryginalny łańcuch) i jest wszystko w porządku.
Do Routera pasuje normalnie łańcuch od WSK'i, który można nabyć niemalże wszędzie. Pamiętaj oczywiście jak wspomniano o regularnym smarowaniu go.
Offline
Do naszych motorków pasują łańcuchy od wsk-i ,wfm-ki,gazeli,MZ-ETZ 150,250,251,Jawa 175,350 ,Simson i innych o sygnaturze 428
Offline
W Simsonach fabrycznie stosowano łańcuch 1/2" x 5,2 - typu 086 Łańcuch 428 (1/2"x5/16") - łańcuch ma taką samą średnicę rolek (8,50 mm), lecz dużo większą szerokość wewnętrzną (7,75 mm zamiast 5,2 mm). Co ciekawe łańcuch ten ma taką samą wytrzymałość na rozciąganie co 086.YBN 428S (1/2"x5,2) - to jest jedyny model łańcucha - rozmiarami idealnie odpowiada łańcuchowi 086!
Offline