Witam!
Posiadam Romet Ogar 205 z 1986 roku. Motorek fajny, ale od kilku dni nie działa tak jak powinien. Gdy go odpalę chodzi dobrze, włączam 1 i ruszam (przy ruszaniu jest jakiś słaby), i gdy przejadę 100-200m to mi gaśnie jakby nie dostawał paliwa. Potem odczekam 2 minuty i odpalę i znowu to samo. Kranik cały wyczyściłem gaźnik też i nie wiem.
Offline
Może pierścienie do wymiany ? , Silnik zalany olejem do 2T ?
Offline
Narazie moto stoi w garażu bo robię remont generalny skrzyni. pierścienie wymienię. Zalany olejem miksol.
Offline
jak gaśnie to jest parę hipotez
1 kondensatorek moze być zużyty
2 cewka sprawdź czy am iskrę jak gaśnie
3 gaźnik regulowałeś może sie rozregulowuje ?/ sprężynkę nową jak nie amsz takie (to od długopisów pasuje tylko musi byc krótka )
i to jest tyle i maszyna musi jeździć
Offline
Sam mam Kadeta 780 (ten sam silnik mam go tak obcykanego, że zawsze jak się spsuje to już wiem ). Sprawdź zapłon dokładnie przerywacz, kondensator, cały układ paliwowy tak jak kolega pisał śrubka od obrotów może się wykręcać jak jest słaba sprężynka. Czyli jedyne co bym patrzał to tylko gaźnik i zapłon. Sprawdź czy jak dasz full manetke to czy się wkręca na obroty czy przerywa lub gaśnie.
Offline
wiesz ja miałem 4komarki i 1 motorynkę z tym silnikiem to troche też sie na nich znam
ja przejedzie kawałek i gaśnie to gaźnik śrubka od mieszanki lub kondensatorek ale to trzeba sprawdzić czy daje iskrę czy nie koszt remontu to około 11zł kondensator 9zł i długopis z sprężynką około 1,5zl
a mam pytanie rozbierałeś slinki ostatnio ?? a jak tak to czym smarowałeś uszczelki sylikonem jka tak to mogło sylikon wydmuchać pomiędzy karterami i wywala paliwo i łąpie powietrze (miałem tak u simka)
Offline
W Simsonach to norma, że wydmuchuje silikony i simmeringi
Ja też smarowałem u siebie zawsze silikonem bo te nowe uszczelki to wielki nie wypał i swoje robiłem Też mam motorynke z silnikiem 3 biegowym i Kadeta z silnikiem 2 biegowym i powiem, że 3 biegowy to wielki nie wypał jak na dotarciu skrzynia to lux, ale już to nie jest tak ciekawie najlepiej wypada ustawić tak, żeby 2 wypadała bo nie da się tak zsynchronizować, żeby nie wypadał, żaden bieg (pewnie wiesz o co chodzi) a w silniku 2 biegowym włożyłem gaźnik od piły husqvarna + tłumik od Simsona i jak sprawdzałem miernikiem to kręci do 8800, a po przeregulowaniu gaźnika 9200RPM, ale wtedy żre ostro paliwo a normalnym komar do 4800 RPM śmigam na tym gaźniku już ponad rok i wszystko się trzyma kupy, powiem tak komar jest z 89' tata był pierwszym właścicielem (dostał od rodziców) i miał tylko jeden kapitalny w 2006r
Ostatnio edytowany przez GumiŚ123 (2012-06-20 00:34:18)
Offline
Nie w Simsonie to nie jest normą, że wypluwa simeringi i uszczelki... Od kilku lat robię remonty w Simsonach, Rometach etc. i nie miałem z tym problemu. Zrób porządne uszczelki z gambitu 0.05 mm i bez sylikonu to wystarczy lub można także splanować lekko połówki styków karterów + dać grubsze uszczelki jeżeli ma być idealnie. Jeżeli nie masz dostępu do lepszego materiału na uszczelki, choć zawsze taki jest to możesz dać papierowe uszczelki + z obu stron sylikon dobrej jakości jak np. Dirko.
Offline
Adas napisał:
Nie w Simsonie to nie jest normą, że wypluwa simeringi i uszczelki... Od kilku lat robię remonty w Simsonach, Rometach etc. i nie miałem z tym problemu. Zrób porządne uszczelki z gambitu 0.05 mm i bez sylikonu to wystarczy lub można także splanować lekko połówki styków karterów + dać grubsze uszczelki jeżeli ma być idealnie. Jeżeli nie masz dostępu do lepszego materiału na uszczelki, choć zawsze taki jest to możesz dać papierowe uszczelki + z obu stron sylikon dobrej jakości jak np. Dirko.
Mam dobry materiał na uszczelki, ale co do tego wypluwania silikonu i simmeringów to nie u mnie, jeden gostek tak ma, że dosyć często mu simmeringi wypluwa, a i na pewnych forach czytałem, że inni też maja taki problem.
Offline
GumiŚ123 napisał:
W Simsonach to norma, że wydmuchuje silikony i simmeringi
Ja też smarowałem u siebie zawsze silikonem bo te nowe uszczelki to wielki nie wypał i swoje robiłem Też mam motorynke z silnikiem 3 biegowym i Kadeta z silnikiem 2 biegowym i powiem, że 3 biegowy to wielki nie wypał jak na dotarciu skrzynia to lux, ale już to nie jest tak ciekawie najlepiej wypada ustawić tak, żeby 2 wypadała bo nie da się tak zsynchronizować, żeby nie wypadał, żaden bieg (pewnie wiesz o co chodzi) a w silniku 2 biegowym włożyłem gaźnik od piły husqvarna + tłumik od Simsona i jak sprawdzałem miernikiem to kręci do 8800, a po przeregulowaniu gaźnika 9200RPM, ale wtedy żre ostro paliwo a normalnym komar do 4800 RPM śmigam na tym gaźniku już ponad rok i wszystko się trzyma kupy, powiem tak komar jest z 89' tata był pierwszym właścicielem (dostał od rodziców) i miał tylko jeden kapitalny w 2006r
te silniki to i na ropie pojadą
ja do jednego komara eksperymentalnie wlałem mieszanek diesla z benzyną wiecej od ropy i powiem wam ze normalnie jezdził a nawet mocniejszy był
a co do smarowania uszczelek sylikonem to nie polecam bo go wydmuchuje najlepiej hermetykiem przejechać grubiej i nie ma sans zeby była jakaś nie szczelność.
A ten remont to był szlif cylka tylko pewnie ?? czy robiłeś coś wiecej ??
Ostatnio edytowany przez derzawi1 (2012-06-20 15:12:34)
Offline
Jak składałem silnik to wpierw wkładam uszczelkę, a potem wziąłem od taty silikon od ciągnika i nim zakleiłem. Nic nie wylatuje. Kondensator wymieniałem. Sprężynka od obrotów w gaźniku jest dobra.
Offline
derzawi1 napisał:
GumiŚ123 napisał:
W Simsonach to norma, że wydmuchuje silikony i simmeringi
Ja też smarowałem u siebie zawsze silikonem bo te nowe uszczelki to wielki nie wypał i swoje robiłem Też mam motorynke z silnikiem 3 biegowym i Kadeta z silnikiem 2 biegowym i powiem, że 3 biegowy to wielki nie wypał jak na dotarciu skrzynia to lux, ale już to nie jest tak ciekawie najlepiej wypada ustawić tak, żeby 2 wypadała bo nie da się tak zsynchronizować, żeby nie wypadał, żaden bieg (pewnie wiesz o co chodzi) a w silniku 2 biegowym włożyłem gaźnik od piły husqvarna + tłumik od Simsona i jak sprawdzałem miernikiem to kręci do 8800, a po przeregulowaniu gaźnika 9200RPM, ale wtedy żre ostro paliwo a normalnym komar do 4800 RPM śmigam na tym gaźniku już ponad rok i wszystko się trzyma kupy, powiem tak komar jest z 89' tata był pierwszym właścicielem (dostał od rodziców) i miał tylko jeden kapitalny w 2006rte silniki to i na ropie pojadą
ja do jednego komara eksperymentalnie wlałem mieszanek diesla z benzyną wiecej od ropy i powiem wam ze normalnie jezdził a nawet mocniejszy był
a co do smarowania uszczelek sylikonem to nie polecam bo go wydmuchuje najlepiej hermetykiem przejechać grubiej i nie ma sans zeby była jakaś nie szczelność.
A ten remont to był szlif cylka tylko pewnie ?? czy robiłeś coś wiecej ??
Dokładnie szlif + zmiana tłoka + pierścionków.
Offline
derzawi1 napisał:
no bo to jest cały remont koszt jest nie duzy
szlif 35PLN
tłok około 25PLN z pierścionkami
i kolejne 20 tys km
Dokładnie do tego cylinder jest oryginalny. Na ropie także jeździłem w zimę, ale to jeszcze kiedyś jak oryginalny gaźnik był włożony 3l. ropy + 1l. PB95/Ruskiej+20ml. oleju i ew. przy dużym problemie z odpaleniem na zimnym wlewałem benzynę prosto do cylindra.
Offline