witam
W czasie jazdy do szkoły zauważyłem dym który wydobywał sie z lampy chwilę wcześniej zgasły światła przedni myślałem ze sie zarówka przepalił wiec pojechałem dalej bo miałem nie całe 500m
w drodze powrotnej zapaliły mi sie kable wychodzące z lampy zaczeły sie dymic i palić ogniem wszybko sie zatrzymałem i zalałem ogien tymbarkiem miałem nie całe 0,5l udałe mu sie zgasic pożar.
do domu miałem jeszcze około 6km
wiec zdjąłem boczek i wykręciłem akumulator po przekręceniu kluczyka nic sie nie zaczeło poalić wiec pojechałem do domu.
teraz mam kilak pytan:
-miał juz ktos taka sytuacje ??
-jak ktoś miał czy na prawili to na gwarancji??
i jaka mogła byc tego przyczyna ??
(ta moja zetak to chyba była składana z odpadków po produkcyjnych)
Offline
Kable wyskoiego napiecia musiały sie zetknąc z masą widocnie przetarły sie lub uszkodziły jakoś inaczej i taki z tego morał. moim zdaniem muszą to na gwarancji zrobić bo to jest ewidentnie wina produkcyjna nowa zetka nie powinna mieć tak słabej instalacji... Albo błąd przy skladaniu zetki. tyle w temacie nie am co tu gdybac.
Offline
Jeśli zwarcie to dlaczego bezpiecznik nie zadziałał? Może dlatego że prąd idzie też od silnika. Te instalacje nie należą do najlepszych. Jak możesz to zrób foto bo jestem ciekaw jak wyglądają obrażenia, po tym wydarzeniu.
Offline
O kurcze , Samozapłon instalacji ? coś nie tak , ja niegdy nie wożę jakichś napojów czy wody , i nie mam pojęcia co Ja bym zrobił w takim przypadku jeśli przytrafiło by mi się coś takiego . Oczywiście w takiej sytuacji gwaranca obejmuje ta szkode bo to nie z twojej winy , no chyba , że miałes doczynienia z wilgocia albo padającym deszczem w ten dzień i poszło ostre zwarcie . Czy tak czy tak nie martw się zrobią Ci to w ramach gwarancji .
Offline
wszystko normalnie wygląda tylko kable są zwęglone i lampa troszke okopcona w lampie sie za paliło.
po za tym spaliło mi prawie kierunki i tylne światło i zegary nie świecą lewe kierunki w pełni działają
Ostatnio edytowany przez derzawi1 (2012-05-14 21:50:25)
Offline
Wymieniałeś ostatnio żarówkę w lampie ? Nie masz przypadkiem włożonej H4 60/55W, albo jakiejś "tjuningowej" ?
..albo zwarcie w instalacji.
ps. kolejny tak założony temat i będzie ostrzeżenie.
Offline
Napisz jaka żarówka była wsadzona, być może trzeba ogólną mobilizację zrobić i powymieniać i poprawić instalację elektryczną w zetkach, a może to był tylko twój biedny egzemplarz.
Offline
Ja miałem wsadzoną 60/55w przez ponad 1500km i nic się nie stało. Może była słabo dociśnięta wtyczka na żarówce albo słabo dociśnięte kable na wtyczce.
Offline
Włożona była chyba H4 60w wiem ze to była jakaś ulepszana do tuningu.
atpie żeby to była wina żarówki bo wymieniałem ją juz dwa razy i jakoś działało.
Młody pojechał z ojcem to powiezieli ze takiego przypadku jeszcze nie było bo mówili ze często sie pali przełącznik świateł długich krótkich .
Narazie muszą sprawdzić czy to nie nasza wina jak sie okaże ze nasza to nie będe go w serwisie na prawiał
juz napisałem Maila do rometa o zapytanie ile będzie kosztować instalacja elektryczna.
nie damy im zarobić
(ta zetka od początku miałą problemy z światłem stopu problemy z wkręcaniem sie na obroty i parę innych to moze to jakaś wadliwa )
Ostatnio edytowany przez derzawi1 (2012-05-15 19:47:46)
Offline
derzawi1 napisał:
Włożona była chyba H4 60w wiem ze to była jakaś ulepszana do tuningu.
atpie żeby to była wina żarówki bo wymieniałem ją juz dwa razy i jakoś działało.
Instalacja Ci się pali, bo płynie za duży prąd przy takich wynalazkach, przy okazji może jeszcze jakaś zwara się zrobić.
Tuning, a psucie to dwie różne rzeczy.
Offline