Witam, moja zetka ma przejechane okragle 500km po dlugim weekendzie jade na przeglad. a wracajac do tematu to mam problem ze skrzynia biegow mianowice
biegi chodza strasznie ciezko czasami nie wskakuja na wylaczonym silniku nie moge praktycznie zmieniac biegow wskoczy jedynka albo luz i nic wiecej sie nie da, na uruchomionym silniku jest troche lepiej ale jak juz ktos pisal na forum czasami przy redukcji z 3 na 2 wskakuje luz, probowalem regulacji linki sprzegla ale nic to nie dalo
aha i jak stoi na stopce centralnej i jest na biegu to slychac charczenie w silniku (weglug mnie tak jak by jakies zebatki sie rozsypaly i telepały wewnatrz silnika xD)
czy to sie dotrze? xD czy moze na gwarancje z tym isc?
Ostatnio edytowany przez dEskA (2012-04-27 20:19:59)
Offline
Nie wiem jak na niepracującym silniku, bo wtedy biegów nie zmieniam, bo niby po co?
Jednak u mnie biegi ciężko chodziły tylko przez pierwsze 50 km, a teraz leciutko sie zmieniają. I jeszcze mi się nie zdarzyło żeby z 3 wskoczył luz od razu. Skoro już jedziesz na ten przegląd to im powiedz co się dzieje.
Offline
Może źle dotarta skrzynia . NA SUCHO NIE ZMIENIAMY BIEGÓW BO SILNIK NIE PRACUJE I NIE KRĘCI SPRZĘGŁO ! . Odpal go proszę . ( WCiśnij sprzęgło i ze startera ) . Wstaw no na centralną nóżkę i popuść sprzęgło . Wziąć na motor , staraj się wrzucić luz . Pojeździj chwilkę sprawdź jak to jest wpraktyce ( podczas jazdy ) jak te biegi się zachowują ... Ciężko , to ciężko . Mi biegi ciężko chodziły do koło 840 km . Bo bardzo delikatnie docierałem sprzęt. Ale dzięki tej delikatności po każdym 1500 km olej świeży o pięknej złotej barwie .
Offline
okej to ze na sucho to rozumiem moja wina, ale na wlaczonym silnuku to nie dzialaja wszystkie biegi czasami wejdzie np 2 i nie da sie zredukowac musze reka bo w nodze nie ma tyle sily albo popuscic troche sprzeglo a jak to nic nie da to restartowac silnik. zobacze co na przegladzie powiedza ale to musze czekac dopiero po weekendzie czyli tydzien bez zetki bo 500juz nabite;/
Offline
Co do tego, że jak postawisz na centralną stopkę i wrzucisz bieg, to nie trzeszczy przypadkiem nienasmarowany łańcuch?
Offline
dEskA ten typ tak ma mi też skrzynia chodzi "źle" z jedynki na dwójke szarpie dość mocno a co do zbicia z 3 biegu na luz to też to mam .
Do tega trzeba się przyzwyczaić i umiejętnie biegi wkładać nie za lekko bo wypadnie ale też nie zamocno bo można coś zjeb**
http://www.youtube.com/watch?v=I4F1i_1hulU
Ostatnio edytowany przez esso1510i (2012-04-28 09:12:41)
Offline
skrzynia sekwencyjna czylit aka jak jest w zetce nie dziala jezlei silniks toi w miejscu. na zgaszonym silniku masz tlyko manewr 2N1 i wiecej nie wrzucisz. jezlei na zapalonym zmienaisz biegi ale ciaglke trzymasz sprzeglo to jest to samo bo nie kreci sie walek i niechce wskoczyc. A toz e na jedynce na stopkach masz taki dzwiek to znaczy ze nie wrzuciles do konca biegu. mozesz to latwo sprawdzic. odpalasz i amsz luz, stawiasz na stopkach. sprzeglo, 1 bieg, puszczasz sprzeglo, dajesz troche gazu zeby sie kolo rozpedzilo, potem sprzeglo i 2 bieg znowu psuzczasz sprzeglo i troche gazu i tak do 4 biegu potem zrzucasz z miedzygazem i wtedy zobacz czy dalej bedize slychac jedynke. jezlei nie rozwaliles skrzyni tym przerzucaniem na "sucho" to raczej powinno przestac bo wtedy wejdzie dobrze
Offline
Każdy wykręt dobry, jak będzie tak dalej to jedź i nie pytaj czy to jest źle tylko mów, że chcesz go oddać do naprawy skrzyni bo to nie jest zgodne z normą i muszą ci to zrobić.
Offline
Również Tak nie mam ...
Offline