Ogłoszenie


#16 2011-11-16 19:47:19

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

Czyli że to nie spaliny tylko czyste powietrze płynie rurką??


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#17 2011-11-16 19:51:28

 kieterman

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-07-12
Posty: 2023
Pojazd: Romet Zetka 125
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

Wszystko o zatkaniu zawirowywacza ( to , że lepiej chodzi , szybciej jedzie albo coś w tym stylu , to zwykły pic ) sam bym się przekonał jakby moja Zetka 125 poprawnie działała bez zawirowywacza . A że nie chodzi poprawnie to nie ma co się z tym bawić . Jeśli ktoś nie wie o co chodzi to prosze poczytać  na poprzednim takim temacie .


http://img407.imageshack.us/img407/844/kieterman.png

Offline

 

#18 2011-11-16 19:57:50

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

No bo u Ciebie jest bogatsza mieszanka


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#19 2011-11-16 20:19:20

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

Nie jest bogatsza, może być jej więcej, ale nie bogatsza...

Zatkanie recylkulatora spalin, jedynie co zrobi, to pogorszy osiągi i pracę silnika, tym bardziej w silnikach 125, było to strasznie szczegółowo omówione przez starszych kolegów ze strony o rometach 125, gdzie pytania o vmax nie istnieją, tylko olbrzymia wiedza.

Offline

 

#20 2011-11-16 20:41:40

 kieterman

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-07-12
Posty: 2023
Pojazd: Romet Zetka 125
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

Popieram PickNicka , ma rację . Jednak jak fabryka wyprodukowała , tak ma być .


http://img407.imageshack.us/img407/844/kieterman.png

Offline

 

#21 2011-11-16 21:41:11

 radziu0700

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Gliwice
Zarejestrowany: 2011-08-30
Posty: 969
Punktów :   
Pojazd: Zecia 72

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

zablokowane moduły i zębatki 13z też wyprodukowała...


"Motocykle to nie Wszystko, ale bez nich Wszystko jest niczym"

http://img822.imageshack.us/img822/6432/podpisxa.png

Offline

 

#22 2011-11-16 21:48:51

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

Dokładnie.


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#23 2011-11-17 14:55:12

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

To coś, błędnie zwane dopalaczem lub zawirowywaczem, to tak naprawdę bardzo prymitywny system recyrkulacji spalin, czyli EGR. Doprowadza on spaliny do dolotu, gdzie mieszają się z powietrzem, zmniejszając zawartość tlenu w mieszance. Czyli de facto rozregulowywuję gaźnik, ponieważ mieszanka paliwo powietrze nie ma odpowiedniego składu aby silnik osiągnął pełną moc. Zmniejsza się temperatura spalania, ale niestety ciągnie to za sobą spadek mocy i momentu obrotowego oraz pogarsza reakcje na gaz. Zmniejsza to też ilość zanieczyszczeń w spalinach, ale kogo to obchodzi że i tak oszczędna 50, która pali tyle co nic, będzie miała o kilka procent czystsze spaliny, bo na pewno nie nas tutaj. Stopień zamulenia zależy od przepustowości całego układu, ale nie zmienia to faktu że zamula silnik. Tylko czy odblokowanie daje przy tak małej pojemności jakiś efekt? Pewnie tak ale to trzeba by było sprawdzać w idealnych warunkach, czyli na hamowni. W każdym bądź razie raczej zaszkodzi. W Zetkach 125 sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Nigdy nie widziałem takiego układu "od środka" ale z tego co słyszałem jest tam swego rodzaju zawór. Czyli system troszkę bardziej zaawansowany. Przy spokojnej jeździe doprowadza on spaliny do silnika ( czyli jak już wcześniej pisałem obniża się temp. spalania ) a przy mocniejszym otwarciu manetki zamyka dopływ i silnik osiąga pełną moc. Reasumując w Zetce 125 zatkanie EGR nie daje wymiernych korzyści ( zmienia się przebieg krzywej momentu obrotowego, czyli silnik powinien trochę mocniej ciągnąć w dolnej części obrotów, ale to też nie jest demon prędkości i niekoniecznie można to odczuć ) , ale za to może się trochę mocniej grzać ( i tu też jest pytanie czy faktycznie grzeję się bardzie niż odrobinę szybciej ). To tyle teorii, a niech każdy robi co chcę. A odstępując od kwestii technicznych nie można zapomnieć o efekcie placebo. Trochę się rozpisałem, ale chciałem choć odrobinę przybliżyć "jak to jest zrobione".


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#24 2011-11-17 15:53:05

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

Ten otwór w gaźniku poprzez zassanie steruje zaworem, który puszcza powietrze z filtra na katalizator, ale wpuszcza je tuż przy kolektorze wydechowym (ta sztywna rurka). Sam fakt, że powietrze jest zasysane do kolektora wydechowego wynika z zasady działania dyszy Venturiego, ale początkowe ciśnienie spalin doprowadzało by do wypierdywania ich przez filtr powietrza.
W Kingwayu Naked jest to rozwiązane w inny sposób - tuż przed katem jest w wydech wspawana rurka a na niej zawór jednokierunkowy niesterowany. Do tego zaworu przychodzi rurka zakończona filtrem powietrza. W romanie wykorzystywany jest wspólny filtr. Sterowany zawór jest lepszy, gdyż dostosowuje się do większego zakresu obrotów silnika. Taki prosty jak w Nakedzie działa dopiero przy prędkościach przelotowych, co w mieście szkodzi katalizatorowi.
Filtrowanie jest nie tylko dla zaworu, ale i dla samego katalizatora. Jakby się tam dostały jakieś paprochy, zatykałyby siateczki a także powodowały miejscowe ich przepalanie. Dla dobra katalizatora warto czasem Romana pogonić "ile fabryka dała", przez kilometr-dwa.

Teraz co do mitów - w obu sprzętach katalizator (właśc. dopalacz spalin) DZIAŁA. Z tłumika nie śmierdzi, puszka katalizatora ma o wiele większą temperaturę niż reszta wydechu, co łatwo sprawdzić kapiąc olejem w różne miejsca wydechu po dłuższej jeździe. Z początku myślałem, że poprzedni właściciel Romana wywalił katalizator, bo te spawy są obleśne, ale okazało się to oryginałem Smile

Poza wzrostem mocy o benchmarkowej wartości, zyskujemy głośniejszego, bardziej dymiącego grata.


Ta rurka ma za zadanie "podać" podciśnienie kanału dolotowego na zawór, który w tym momencie się otwiera. Dzięki temu lepiej wybrany jest moment otwarcia zaworu niż w klasycznym "samozamykającym", jaki spotkamy w 50-kach opartych o silnik Ogóra 900 (ze skuterami włącznie). Samoczynny zawór wymaga do zadziałania większego podciśnienia niż otwarty "przez kogoś" (ten "ktoś" to właśnie ta cienka gumiana rurka i kanał dolotowy) i siłą rzeczy nie wszystkie spaliny zmiesza z powietrzem. Stąd mimo katalizatora takiemu Kingwayowi jeszcze trochę jedzie z tłumika a Romanowi nie. Przez durne mity masa młodzieży tylko smrodzi niepotzrebnie.

Przy okazji - spróbujcie podczas pracy silnika tę rurkę zdjąć - silnik dostanie z pozostałego po niej otworka "lewe powietrze" i się zadławi.

Dobrze, że ktoś wreszcie napisał co z tym katalizatorem. W zużytym układzie z niesprawnym filtrem rzeczywiście katalizator się może zatkać.

Cytat z romet 125 i IMO głupia i dziecięca dyskusja nt. zwiększenia mocy jest nie potrzebna, bo układ ten jest bardzo potrzebny, jeżeli mamy katalizator.

Offline

 

#25 2011-11-17 16:27:48

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

Faktycznie, nie pomyślałem że może to działać w drugą stronę .


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#26 2011-11-17 17:04:34

 djsamiryi

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-11-10
Posty: 48
Punktów :   

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

Co wybrać żeby zasyfiał się katalizator przez to że nie mamy zawirowywacza czy żeby zasyfiał się silnik przez to że mamy zawirowywacz. Dobrze myślę?

Offline

 

#27 2011-11-17 17:28:55

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

żeby zasyfiał się silnik przez to że mamy zawirowywacz

A skąd taka dziwna teza?

Offline

 

#28 2011-11-17 19:20:27

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

Czyli wegług Cb PickNick zatkać czy odetkać??


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#29 2011-11-17 19:25:01

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

Grabar napisał:

To coś, błędnie zwane dopalaczem lub zawirowywaczem, to tak naprawdę bardzo prymitywny system recyrkulacji spalin, czyli EGR. Doprowadza on spaliny do dolotu, gdzie mieszają się z powietrzem, zmniejszając zawartość tlenu w mieszance. Czyli de facto rozregulowywuję gaźnik, ponieważ mieszanka paliwo powietrze nie ma odpowiedniego składu aby silnik osiągnął pełną moc. Zmniejsza się temperatura spalania, ale niestety ciągnie to za sobą spadek mocy i momentu obrotowego oraz pogarsza reakcje na gaz. Zmniejsza to też ilość zanieczyszczeń w spalinach, ale kogo to obchodzi że i tak oszczędna 50, która pali tyle co nic, będzie miała o kilka procent czystsze spaliny, bo na pewno nie nas tutaj. Stopień zamulenia zależy od przepustowości całego układu, ale nie zmienia to faktu że zamula silnik. Tylko czy odblokowanie daje przy tak małej pojemności jakiś efekt? Pewnie tak ale to trzeba by było sprawdzać w idealnych warunkach, czyli na hamowni. W każdym bądź razie raczej zaszkodzi. W Zetkach 125 sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Nigdy nie widziałem takiego układu "od środka" ale z tego co słyszałem jest tam swego rodzaju zawór. Czyli system troszkę bardziej zaawansowany. Przy spokojnej jeździe doprowadza on spaliny do silnika ( czyli jak już wcześniej pisałem obniża się temp. spalania ) a przy mocniejszym otwarciu manetki zamyka dopływ i silnik osiąga pełną moc. Reasumując w Zetce 125 zatkanie EGR nie daje wymiernych korzyści ( zmienia się przebieg krzywej momentu obrotowego, czyli silnik powinien trochę mocniej ciągnąć w dolnej części obrotów, ale to też nie jest demon prędkości i niekoniecznie można to odczuć ) , ale za to może się trochę mocniej grzać ( i tu też jest pytanie czy faktycznie grzeję się bardzie niż odrobinę szybciej ). To tyle teorii, a niech każdy robi co chcę. A odstępując od kwestii technicznych nie można zapomnieć o efekcie placebo. Trochę się rozpisałem, ale chciałem choć odrobinę przybliżyć "jak to jest zrobione".

Z tego co piszesz widać wyraźnie, że nie znasz budowy "zawirowywacza" w ZETCE 50. Wystarczy 20 min żeby go rozebrać, złożyć i przestać pisać bzdury.

Offline

 

#30 2011-11-17 19:41:17

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Zablokowanie dopalacza spalin.

Ty jesteś PickNick, czy ten, którego pytałem? Ty jesteś Admin'em? 
"You're the BOSS"??


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.digitalworlpl.pun.pl www.bforc3.pun.pl www.clubbers.pun.pl www.fir2010.pun.pl www.viawwwgame.pun.pl