Witam, zastanawia mnie czy jak by wlać do Zetki vervy to może by lepiej szła co wy na to?
Jako, że autor tematu zebrał komplet punktów za ignorowanie regulaminu, to dopisuję prefix do tematu //Slawkowski
Offline
No ja bym nie radził bo nie bez powodu do tego silnika jest przeznaczona 95 bo inaczej mógłby się zatrzeć nawet
Offline
zapaleniec napisał:
No ja bym nie radził bo nie bez powodu do tego silnika jest przeznaczona 95 bo inaczej mógłby się zatrzeć nawet
Troche Cię poniosło.
Ostatnio na scigacz.pl, był test z którego wynikało, że do moto lejąc vervę uzyskuje się najwyższą moc.
Z kolei wcześniej widziałem test (ale przeprowadzony już na samochodach), który wskazywał, że V-power racing daje największą moc. Oczywiście były to przyrostu rzędu 2-3KM przy silnikach mających w serii ok. 90KM.
Ja robie czasem takie "testy", że zaleje Vervę, v-power, v-power racing i zwykłą Pb95 no i różnic specjalnych nie zauważyłem na żadnym paliwie
Offline
Ostatnio na scigacz.pl, był test z którego wynikało, że do moto lejąc vervę uzyskuje się najwyższą moc.
Na 40 letnich, 3 konnych silnikach o pojemności 49 cm?
Offline
PickNick napisał:
Ostatnio na scigacz.pl, był test z którego wynikało, że do moto lejąc vervę uzyskuje się najwyższą moc.
Na 40 letnich, 3 konnych silnikach o pojemności 49 cm?
Przeczytaj do końca mój post, a znajdziesz w nim odpowiedź na zadane pytanie.
Offline
Ja leje tylko 98 i nie wiem o co chodzi ale zbiera się ladnie
Offline
Jak sie ma kase to sie zawsze leje lepsze paliwo. Jak kupujesz diesel-a kilku letniego to tylko verva.
Zatrzeć slinik?! Nie somentuje tego. Paliwo 98 rózni się od 95 tym że ma więcej oktanów czyli jest barezj zabezpieczona przed spalaniem stukowym, czuli do silników bardziej wysilobych o podwuzszonym ciśnieniu kompresji. W doładowanym diesel-u jest to właśnie podwyższone dlatego powinno sie lać tylko verve, v-power itp.
Offline
Po pierwsze silniki diesla działają na innej zasadzie i te paliwa oznacza się liczbą cetanową ( co jest wręcz przeciwnością liczby oktanowej ), ale to to nie jest forum użytkowników diesli, dlatego to nieistotne. Po drugie - "nasze" silniki mają bardzo prostą konstrukcję, stały kąt wyprzedzenia zapłonu oraz ( stosunkowo ) niską kompresje, i 95 spokojnie wystarcza. Aczkolwiek na cenę paliwa 98 oprócz liczby oktanowej wpływa także dodatki tzw. uszlachetniaczy, ale jeśli komuś na tym zależy może dolewać je we własnym zakresie. Swoją drogą z uwagi na energie spalania silnik przystosowany do 95 może osiągnąć na nim większą moc niż na 98, ale w takich małych silnikach nic to nie zmienia. Reasumując - jak wlejemy 98 to nic się nie stanie, ani na plus ani na minus, także jest to nieopłacalne. To tak w skrócie bo jakbym strzelił wykład na temat składu chemicznego paliwa to by wszyscy usnęli po trzecim zdaniu .
Offline
Wytłumacz mi jak regulujesz bieg jałowy, bo strasznie mnie to ciekawi. Zmieniasz zębatki może ?
EDIT:
To jest sarkazm jakby co, domyślam się o co chodziło
Ostatnio edytowany przez Grabar (2011-09-26 22:02:32)
Offline
Pewnie chodziło o obroty biegu jałowego.
Offline
takie motorki jak zetka przy długotrwałym używaniu 98 tracą dużo na mocy. objawia sie to jednorazowym "strzeleniem" silnika i po ptokach. jeśli jest napisane żeby lać 95 to lepiej to robić
Offline
Bieg jałowy to inaczej wolne obroty. A strzały z silnika to może dlatego że jest za bogata mieszanka i resztki niedopalonych spalin dopalają się w kolektorze tak jak w samochodach rajdowych.
Offline