-Po dłuższej jeździe gdy silnik jest dobrze gorący, stawiamy Zetkę na stopkę centralną. -Odkręcamy korek wlewu oleju (fot.1) (dzięki temu lepiej nam stary olej spływa). -Podstawiamy naczynie pod korek spustowy oleju na dole. -Odkręcamy śrubę - srebrna śruba. Kluczem 17mm, na dole, pod silnikiem, lub jak kto woli miską olejową. Z prawej strony motoru, spuszczamy olej (uwaga na ręce tak żeby się nie poparzyć). -Nalewamy trochę nowego oleju i spoglądamy czy wylatuje czysty. -Przechylamy moto na lewo/prawo, pozostałości oleju jeszcze nam spływają. -Zakręcamy korek do spuszczania oleju.(17mm) -Nalewamy świeży olej około 700 ml. Kontrolujemy poziom w oczku (foto.2) powinno być całe zakryte olejem. -Zakrecamy korek wlewu oleju.
fot.1
fot.2
Przydatne rzeczy
-Olej silnikowy przeznaczony do motocykli 10W40 np. Motul. -Klucz 17mm do korka spustowego. -Lejek plastikowy (scięta butelka plastikowa, jest niedobra - za mały otwór) -Rękawiczki robocze. -Szmata do wycierania rozlanego oleju.
*NIE WYWALAMY STAREGO OLEJU DO ROWU LUB ŚMIETNIKA - STARY OLEJ MOŻNA ODDAĆ NA STACJI BENZYNOWEJ LUB WARSZTATU. MOŻEMY WYKORZYSTAĆ TEŻ GO DO SMAROWANIA.
Tematy:
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=376&p=2
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?pid=3632#p3632
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=376
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=154
|