srubekl - 2011-04-21 00:22:19

-Po dłuższej jeździe gdy silnik jest dobrze gorący, stawiamy Zetkę na stopkę centralną.
-Odkręcamy korek wlewu oleju (fot.1) (dzięki temu lepiej nam stary olej spływa).
-Podstawiamy naczynie pod korek spustowy oleju na dole.
-Odkręcamy śrubę - srebrna śruba. Kluczem 17mm, na dole, pod silnikiem, lub jak kto woli miską olejową. Z prawej strony motoru, spuszczamy olej (uwaga na ręce tak żeby się nie poparzyć).
-Nalewamy trochę nowego oleju i spoglądamy czy wylatuje czysty.
-Przechylamy moto na lewo/prawo, pozostałości oleju jeszcze nam spływają.
-Zakręcamy korek do spuszczania oleju.(17mm)
-Nalewamy świeży olej około 700 ml. Kontrolujemy poziom w oczku (foto.2) powinno być całe zakryte olejem.
-Zakrecamy korek wlewu oleju.

fot.1http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/olej/wlew_640x480.JPG

fot.2http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/olej/podzialka_640x480.JPG

Przydatne rzeczy

-Olej silnikowy przeznaczony do motocykli 10W40 np. Motul.
-Klucz 17mm do korka spustowego.
-Lejek plastikowy (scięta butelka plastikowa, jest niedobra - za mały otwór)
-Rękawiczki robocze.
-Szmata do wycierania rozlanego oleju.

*NIE WYWALAMY STAREGO OLEJU DO ROWU LUB ŚMIETNIKA - STARY OLEJ MOŻNA ODDAĆ NA STACJI BENZYNOWEJ LUB WARSZTATU. MOŻEMY WYKORZYSTAĆ TEŻ GO DO SMAROWANIA.

Tematy:

http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=376&p=2

http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?pid=3632#p3632

http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=376

http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=154

www.aghgpz.pun.pl www.medabots.pun.pl www.forumzswnf.pun.pl www.di.pun.pl www.maxiv.pun.pl