sq3mva - 2012-06-08 22:01:12

Oto moje refleksje kilka dni po wymianie zestawu na 72 ccm
Cylinder, tłok i głowicę można wymienić bez całkowitego wyjmowania silnika.
Należy odkręcić siodło, zbiornik, dopalacz spalin, regulator napięcia, poluzować uchwyt dopalacza spalin (6 śrub)
Należy odkręcić i wyjąć śruby mocujące przedni uchwyt silnika, (2 śruby)
Należy odkręcić i wyjąć górną tylną śrubę mocującą silnik (1 śruba)
należy odkręcić gażnik wraz z dolotem (2 śruby)
Należy wymontować rurę wydechową (3 śruby)
Wykręcić lewą szpilkę wydechu
Należy wymontować rozrusznik (bez odkręcania przewodu zasilającego) (2 śruby)
Należy wymontować napinacz łańcuszka rozrządu (2 śruby)
Odłączyć przewód z czujnika z nóżki bocznej
Zdjąć osłonę zębatki zdawczej (2 śruby)
Zdjąć zębatkę zdawczą (2 śruby + blokada)
Silnik obniżyć przodem
i teraz można swobodnie rozebrać stary zestaw i założyć nowy
Trzeba zadbać o to, aby łańcuch rozrządu nie przestawił się na dolnej zębatce
Założyć nową zębatkę górną dokładnie tak, jak była założona stara (górną zębatkę można przykręcić do wałka rozrządu tylko dobrze - rozstaw otworów to zapewnia)
Należy zębatkę z łańcuszkiem powiesić na kawałku przewodu w czasie zdejmowania starego cylindra i głowicy
Należy zasłonić otwór wału korbowego w czasie zdejmowania starego i zakładania nowego tłoka, żeby nic tam nie wpadło, np. zawleczki
Należy pamiętać o przełożeniu trzech tulejek i uszczelki ze starego zestawu do nowego (tulejki i uszczelka pomiędzy głowicą i cylindrem)
Należy pamiętać o przełożeniu uszczelki azbestowej rury wydechowej ze starego zestawu
Napinacz łańcuszka rozrządu mocować po wyjęciu z niego sprężyny i wciśnięciu popychadła do max
Wkręcić sprężynę napinacza
Zawory wyregulować metodą następującą:
Mocno rozgrzać silnik
ustawić ręką luzy zaworowe na zero (dokręcając popychacze ręcznie)
skontrować popychacze
Taka metoda eliminuje wszelkie stukania zaworów, jakie występują przy tradycyjnej (szczelinomierz) metodzie regulacji luzów
Założyć większą zębatkę zdawczą (14 lub 15 T)
Należy założyć oryginalny zablokowany moduł w celu ograniczenia obrotów silnika, żeby go nie zarżnąć
Należy podnieść iglicę o jeden rowek
Należy wyregulować gaźnik
Czas wymiany zestawu ok 1,5 h (pierścienie tłoka założone wcześniej) 2 h z regulacją zaworów i gaźnika

www.jmspawellness.pun.pl www.kinghtsoflight.pun.pl www.darkdragonl2w.pun.pl www.jdyt2.pun.pl www.v-grzenda.pun.pl